ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به غرفه‌ انتشارات مهدی خزعلی در نمایشگاه کتاب تهران

مأموران انتظامی با همکاری مسئولان وزارت ارشاد اسلامی به غرفه انتشارات حيان و اباصالح، متعلق به مهدی خزعلی حمله کردند. مهدی خزعلی در پی این رویداد به بیمارستان منتقل شد.

مأموران انتظامی با همکاری مسئولان وزارت ارشاد اسلامی به غرفه انتشارات حيان و اباصالح، متعلق به مهدی خزعلی حمله کردند. مهدی خزعلی در پی این رویداد به بیمارستان منتقل شد.

مهدی خزعلی در سال‌های اخیر چندین بار بازداشت شده است.

به‌گزارش سحام‌نیوز، این حمله ظهر روز جمعه ۱۸ اردیبهشت رخ داد و مأموران انتظامی غرفه مهدی خزعلی را تعطيل و آن را به انتشارات ديگری واگذار کردند.

این گزارش به‌نقل از یک منبع آگاه نوشته است مهدی خزعلی در برابر این هجوم مقاومت کرد اما به‌ دلیل مشکلات قلبی و هيجان ناشی از اين درگيری توسط مأموران به بيمارستان «امام خمينی» تهران منتقل شد.

محمود آموزگار، رئيس اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران در این‌باره به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت انتشارات حیان شرایط برخورداری از یک غرفه ۹ متری را نداشته و با توجه به محدوديت فضا، تقاضاهای ناشران و اعتراض‌های مطرح شده موضوع طی نامه‌ای به مهدی خزعلی اعلام شد و در پی آن غرفه حيان تعطيل و از فعاليت آن جلوگيری شد.

پيش از اين نيز وزارت ارشاد اسلامی از اختصاص غرفه به مهدی خزعلی جلوگیری کرده بود که با پافشاری او و تهديد به اعتصاب غذای خشک در شبستان مصلی تهران، محل برگزاری نمایشگاه کتاب، در چند روز گذشته غرفه انتشارات حيان و اباصالح داير شده بود.

خزعلی نزدیک به یک هفته پیش در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، او را متهم کرد که «تسلیم جناح حاکم» است. خزعلی از روحانی خواست تا استعفا دهد و «امید مردم را ناامید نکند.»

مهدی خزعلی که در سال‌های اخیر چندین بار بازداشت شده، فرزند آیت‌الله خزعلی از چهره‌های محافظه‌کار ایران است. آیت‌الله خزعلی پس از رویدادهای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ طی بیانیه‌ای از او اعلام برائت کرد.

بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۶ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاظمی

    استقلال آزادی جمهوری اسلامی