ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشت کتاب از نمايشگاه کتاب تهران جمع‌آوری شد

رئيس هيات رسيدگی به تخلفات ناشران گفته دو کتاب با موضوع روان‌شناسی، يک کتاب به دليل محتوای طالع‌بينی، دو کتاب به دليل «ترويج خرافات» و سه کتاب هم به دليل نداشتن مجوز از نمايشگاه جمع‌آوری شده‌اند.

هشت کتاب به دليل آنچه «ترويج خرافات» اعلام شده از بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران جمع آوری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همايون اميرزاده، رئيس هيات رسيدگی به تخلفات ناشران گفته که دو کتاب با موضوع روان‌شناسی، يک کتاب به دليل محتوای طالع‌بينی، دو کتاب به دليل «ترويج خرافات» و سه کتاب هم به دليل نداشتن مجوز از نمايشگاه جمع‌آوری شده‌اند.

به گفته اميرزاده در خصوص ۱۷ کتاب ديگر نيز بررسی‌ها برای جمع‌آوری آن‌ها يا ماندن‌شان در نمايشگاه ادامه دارد.

عرضه کتاب‌‌های زیر میزی؟

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که علی جنتی، وزیر ارشاد هشدار داده که اگر غرفه‌هایی کتاب «زیرمیزی یا غیرمجاز» عرضه کنند، برخورد خواهد شد.

به گفته جنتی، ممکن است تیراژ واقعی برخی کتاب‌ها کمتر از میزان نوشته‌شده پشت جلد باشد که در این صورت نیز وزارت ارشاد مراقب خواهد بود.

خزغلی به بیمارستان رفت

در رويدادی ديگر مأموران انتظامی با همکاری مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به غرفه انتشارات حيان و اباصالح، متعلق به مهدی خزعلی حمله کرده و آن را تعطيل کردند. مهدی خزعلی در پی اين رويداد به بيمارستان منتقل شد.

محمود آموزگار، رئيس اتحاديه ناشران و کتاب‌فروشان تهران گفته که هر ناشر برای اينکه بتواند در نمايشگاه کتاب تهران شرکت کند بايد در طول سه سال ۳۵ عنوان کتاب چاپ کرده باشد اما نشر حيان در سه سال گذشته کتابی چاپ نکرده است.

بيست‌وهشتمين دوره نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران از ۱۶ ارديبهشت آغاز شده و تا ۲۴ ارديبهشت ادامه خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.