ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس سازمان بهزيستی کشور: ۳۰ درصد جامعه شهری زير خط فقر هستند

انوشيروان محسنی‌ بندپی، رئيس سازمان بهزيستی در سال ۹۱ خط فقر در جامعه شهری ۳۰ درصد و در جامعه روستايی ۴۰ درصد بوده است.

انوشيروان محسنی‌ بندپی، رئيس سازمان بهزيستی می‌گوید در سال ۹۱ خط فقر در جامعه شهری ۳۰ درصد و در جامعه روستايی ۴۰ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، انوشيروان محسنی‌ بندپی در سی‌امين همايش انجمن مددکاران اجتماعی ايران با انتقاد از اينکه «مشارکت‌های اجتماعی در جامعه به حداقل و فردگرايی به منتها عليه رسيده است»، اظهار کرد: «برای انجام کار مشارکتی بايد فرهنگ‌سازی شود. همچنين صنعتی‌شدن سبب ارتباط کمتر افراد خانواده با يکديگر و در نتيجه کمرنگ‌شدن سرمايه‌های اجتماعی شده‌است که در کنار اين موارد گسترش آسيب‌های اجتماعی را نيز شاهد هستيم.»

این آمار در حالی اعلام می‌شود که بنابر آمار بانک جهانی، در سال ۵۷ خط فقر در ايران ۴۰ درصد و در سال ۷۶، ۲۰ درصد بود.

بیمه سلامت، بییمه همگانی؟

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد که يکی از سياست‌های رفاهی دولت پوشش بيمه همگانی است که در سال ۹۳ بيمه سلامت بعد از ۲۰ سال تأخير انجام شد.

اکنون محسنی بندپی می‌گوید بر اساس این طرح، ۵.۸ ميليون نفر، از اين بیمه‌های اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

بنابر بیمه سلامت همگانی که از وعده‌های انتخاباتی دولت حسن روحانی است، قرار بود حق بیمه افراد بر اساس این طرح به طور کامل از طرف دولت و از محل هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت شود که حدود ۲۵۸ هزار تومان برای یک سال است.

تخمین زده می‌شود که ۱۲تا ۱۳‌میلیون‌ نفر فاقد خدمات بیمه پایه سلامت‌اند. دولت در گام نخست می‌خواست پنج تا شش میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد.

اجرای طرح بیمه سلامت همگانی در حالی مطرح می‌شود که حسن هاشمی، وزیر بهداشت، گفته است اتمام طرح‌ها در حوزه سلامت و در بخش دولتی به بیش از ۳۰ سال زمان نیاز دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.