ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح سه فوريتی نمايندگان مجلس ايران برای توقف مذاکرات هسته‌ای

در اين طرح آمده که اعضای تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران «موظف هستند» هرگونه ارتباط با آمريکايی‌ها را تا «عذرخواهی رسمی مسئولين آمريکايی از ملت ايران»، قطع کنند.

شماری از نمايندگان مجلس ايران با تهيه يک طرح سه فوريتی تلاش می‌کنند تا مذاکرات هسته‌ای تهران و قدرت‌های جهانی را متوقف کنند.

مهدی کوچک‌زاده، يکی از نمايندگان عضو جبهه پایداری، شامگاه شنبه ۱۹ ارديبهشت به خبرگزاری خانه ملت گفت که نام اين طرح «جلوگيری از تحقير و تحميل ذلت بر ملت بزرگ و شريف ايران اسلامی» است. این جبهه از منتقدان اصلی سیاست‌های دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران محسوب می‌شود.

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هفته گذشته در جمع معلمان گفته بود که مذاکره زير سايه تهديد و تحقير را نمی‌پذيرد.

اکنون اين نمايندگان می‌گويند که با استناد به اين سخنان رهبر جمهوری اسلامی، خواهان توقف مذاکرات هسته‌ای هستند.

در اين طرح سه فوريتی آمده که مسئولان سياست خارجی و اعضای تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران «موظف هستند» هرگونه ارتباط و مذاکره با آمريکايی‌ها را در موضوع هسته‌ای تا «عذرخواهی رسمی مسئولين آمريکايی از ملت ايران»، قطع کنند و مذاکرات با گروه ۱+۵ را نيز بدون حضور آمريکا ادامه دهند.

بر پايه اين طرح، مسئولانی که به اين ممنوعیت توجه نکنند، برکنار خواهند شد. اين طرح ظاهراًٌ قرار است يکشنبه ۲۰ ارديبهشت در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته شود.

اگر سه فوريت اين طرح، امروز به تصويب نمايندگان برسد، بررسی اصل طرح نيز امروز با حضور نماينده شورای نگهبان انجام خواهد شد.

شورای نگهبان نيز پس از بررسی و رای مجلس به طرح، حداکثر تا ۲۴ ساعت فرصت دارد تا نظرش را در خصوص اين طرح سه فوريتی اعلام کند.

دولت و مقامات بلندپايه هنوز در خصوص اين طرح واکنشی نشان نداده‌اند.

پيش از اين نيز سنای آمريکا طرحی را تصويب کرده که بر اساس آن پس از توافق نهايی ايران و گروه ۱+۵، کنگره آمريکا ۳۰ روز فرصت دارد تا نظر موافق يا مخالف خود را در خصوص اين توافق اعلام کند.

مذاکره‌کنندگان که تا پيش از اين در خصوص لغو تحريم‌ها و جزييات برنامه هسته‌ای ايران با هم اختلافاتی جدی داشتند اکنون با فشار مجالس دو کشور ايران و آمريکا نيز مواجه شده‌اند. اين دو مساله آينده اين مذاکرات را در ابهام قرار داده است.

ایران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین به همراه آلمان بر پایه ضرب‌الاجل از پیش تعیین شده تا ۱۰ تیر ۱۳۹۴ فرصت دارند که به این توافق دست پیدا کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    انشاالله این مذاکرات ایران فروشی به بهانه ی برداشتن تحریم ها هر چه زودتر جلویش گرفته شود تا خون شهدای هسته ای پایمال نشود به قول گفته ی مقام معظم رهبری راه حل مشکلات اقتصادی در داخل خود کشور است نه در لوزان و وین اونهایی که عرضه ی اداره ی کشور را ندارند فکر میکنند باید جلوی غربی ها و امریکا سر خم کنند و هرچی اونها میگند بگند چشم واین را بدانید این کشور صاحب داره انشا الله به حق حضرت مهدی این مذاکرات به نتیجه نمی رسد

  • بهنام

    واقعآ در هیچ کجای دنیا سیرک احمقانه و مضحکی مثل مجلس ایران یافت نمیگردد . ولی امر دزدان جهان جام زهر را تا جرعه آخر نوش جان کرده ، آنوقت این دلقکان دربار ولایت هر روز سنگی بزرگ پیش پایش می اندازند و داغ ولی وقیه شان را تازه تر میکنند .