ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خرس‌کشی گروهی در شمال غرب ايران

در شمال ایران بار دیگر گروهی از مردم یک خرس را کشتند و از همه اقدامات خود نيز فيلمبرداری کردند.

شماری از اهالی منطقه‌ای در شمال غرب ايران با حمله به يک خرس قهوه‌ای اين حيوان را با ضربات پياپی چوب و سنگ از پای درآوردند و از همه اقدامات خود نيز فيلمبرداری کردند.

سايت ديده‌بان حقوق حيوانات روز يکشنبه ۲۰ ارديبهشت با انتشار فيلم کشته‌شدن اين خرس نوشت که «هنوز هم هستند افرادی که از مرگ حيوانات کليپ‌های تفريحی و قهرمانانه تهيه می‌کنند.»

در اين فيلم مشخص است که خرس که بر اثر شدت ضربات سنگ و چوب به تن و کمرش امکان راه رفتن را از دست داده، در بستر رودخانه با دست‌هايش کشان کشان تن خود را به سوی آبشار رودخانه می‌کشاند تا شايد خود را نجات دهد اما مهاجمان اين حيوان را رها نمی‌کنند و حمله خود را تا مرگ خرس ادامه می‌دهند.

اين سايت با انتقاد از «افزايش نيافتن مبلغ جريمه کشتن حيوانات، دفاع برخی مقامات از شکار، حقوق پايين محيط‌بان‌ها و هولناک پنداشتن خرس و پلنگ در بین مردم» گفته که با اين وضعيت آيا نبايد باز هم انتظار تکرار «فاجعه سميرم» را داشت؟

در بهار سال ۱۳۹۰ دو نفر از اهالی منطقه ونک شهرستان سميرم استان اصفهان، يک خرس ماده را کشتند و دو توله آن را سلاخی کردند.

خبرگزاری آنا نيز در واکنش به کشتن خرس در شمال غرب ايران نوشته است:‌ «مشکلات فرهنگ عمومی در مسأله تخريب محيط زيست و کشتار حيات وحش به خوبی نمايان است و تخريب‌های گسترده‌تر از سوی سازمان‌ها و نهادهای بزرگ دولتی و خصوصی، بی‌تفاوتی و تخريب‌گری را در ميان مردم عادی تشديد و تشويق می‌کند.»

بودجه حفاظت از محيط زيست و حيات وحش ايران بسيار اندک است و تنها ۲۷۰۰ محيط‌‌بان مسئوليت حفاظت از محيط زيست در سرتاسر کشور را بر عهده دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    خدا لعنت کند خود و پدر و مادر کسانی را که به حیوانات اذار میرسانند مطمئن باشید اینها خوی حیوانی دارند

  • یاسر

    چرا یکی شمال غرب ایران و دیگری سمیرم اصفهان؟ این را هم دقیق بگویید کجاست