ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام نظامی جمهوری اسلامی: ايجاد مزاحمت برای کشتی‌های ايران، منطقه را به آتش می‌کشد

مسعود جزايری می‌گوید اگر برای کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ايران به یمن مزاحمت ایجاد شود «آتش به‌پا خواهد شد».

مسعود جزايری، معاون ستاد کل نيروهای مسلح ايران هشدار داد که در صورت ايجاد مزاحمت برای کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ايران برای يمن «آتشی به‌پا می‌شود که مهار آن از دست عربستان و آمريکا خارج است.»

مسعود جزايری، معاون ستاد کل نيروهای مسلح ايران

به گزارش خبرگزاری صدا و سيما، جزايری در مورد جلوگيری از ارسال کمک‌های ايران به يمن گفت که «خويشتن‌داری جمهوری اسلامی ايران حد و اندازه‌ای دارد.»

او به عربستان و آمريکا هشدار داده که اگر اجازه ندهند کمک‌های ايران به يمن برسد بايد منتظر اقدامات ايران باشند. اين مقام نظامی افزوده که درباره اين اقدامات در آينده سخن خواهد گفت.

کشتی «نجات» حامل کمک‌های انسانی هلال احمر ايران برای مردم يمن دو روز پيش بندرعباس را به مقصد بندر حديده در يمن ترک کرد. حديده در دست شيعيان حوثی است که از سوی ايران حمايت می‌شوند.

بنا به گزارش رسانه‌های ایران، کشتی «نجات» شامل دو هزار و ۵۰۰ تن کمک‎های انسان‎دوستانه است و ۶۰ مسافر از جمله «يک فرانسوی، يک آلمانی و پنج آمريکايی به‌عنوان شخصيت‎های بين‌المللی صلح‌طلب و فعالان ضد جنگ» در آن حضور دارند.

اما آمريکا گفته که کمک‌های انسان‌دوستانه ايران به يمن بايد از طريق برنامه تدارکات سازمان ملل در جيبوتی توزيع شود.

عربستان و هم‌پيمانانش در ائتلاف منطقه‌ای و همچنين آمريکا معتقدند ايران تحت لوای کمک‌های بشردوستانه به شيعيان حوثی کمک تسليحاتی می‌کند، موضوعی که ايران آن را رد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    البته کمک داریم تا کمک . فرستادن اسلحه و مهمات در قالب کمکهای بشر دوستانه واقعآ مضحک و خنده دار است و باعث نابودی بیشتر و کشته شدن مردم بیگناه یمن میشود . همان ۹ تا ناوچه هم که تا خرخره پر از اسلحه کردند و الان بلاتکلیف در اطراف یمن دور میزنند، بس نبود که یک کشتی باری با عده ای خارجی به عنوان سپر انسانی اجیر کردند با عنوان پر طمطراق کمکهای انسان دوستانه ؟ این شیوه های مکارانه مدتهاست نخ نما شده و در جامعه بین المللی خریداری ندارد .

  • آرش

    مشاهده خواهیم کرد که جمهوری جنایتکار آخوندها بار دیگر تو دهنی خواهد خورد .

  • hamid

    آیا بحران جدید، علی‌ خامنه‌ای و همدستانش در استبداد ولایت مطلقه فقیه برای بقای نظام استبدادیشان جنگ با عربستان است! خدا به ایران رحم کند! بدانیم تا این خائنان به انقلاب بزرگ ایران، را از صحنه بیرون نکنیم، برای بقای خود بحران جدیدی ایجاد خواهند کرد! که نتیجه ا‌ش حراج ثروت ملی به نفع قدرتهای خارجی و نابودی ثروت و حقوق ملی است! کافی‌ است به عقب نگاه کنیم و بحرانهایی که این استبداد ساخته را بنگریم!! باید از تجربه آموخت و عمل کرد! شاد باشید. حمید