ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بزرگترین تصرف داعش در عراق: رمادی سقوط کرد

با سقوط رمادی، بیش از یک‌سوم عراق به دست داعش افتاده. رمادی، بزرگترین شهری است که دولت اسلامی تاکنون به تصرف در آورده است.

داعش جمعه ۱۵ مه/۲۵ ارديبهشت، پرچم‌های خود را بر فراز ساختمان‌های دولتی شهر استراتژیک «رمادی» بر افراشت.

به گزارش رویترز گروه دولت اسلامی(داعش) پرچم‌های سیاه و سفید خود را بر سر مراکز دولتی شهر رمادی، مرکز استان انبار، برافراشته و از بلندگوهای مساجدپیروزی خود در تصرف شهر را جار می‌زند.

خبرها از عراق حاکی از آن است که بیش از ده‌ها تن از نیروهای امنیتی عراق در جریان عملیات داعش در رمادی کشته شدند. خبرگزاری آسوشيتدپرس گزارش داد که دست‌کم ۱۰ افسر پليس و ۳۰ جنگجوی قبيله‌ای متحد با ارتش عراق در ميان کشته‌شدگان‌اند.

با سقوط رمادی بیش از یک‌سوم عراق به دست داعش افتاده است. رمادی تا کنون بزرگترین شهری است که این گروه به تصرف در آورده است.

با این حال فرماندهی نظامی امریکا موکداً گفت که تصرف سازمان‌های دولتی به دست داعش به معنی شکست ارتش عراق در نبرد استان انبار نیست.

سقوط شهر رمادی می‌تواند اولین پیروزی عمده داعش از زمان شروع درگیری‌های اساسی‌اش با شبه‌نظامیان و نیروهای ارتش عراق باشد.

استان انبار بزرگترین استان سنی‌نشین عراق است.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق در واکنش به تصرف رمادی خواستار حمایت تمامی مقامات و نمایندگان عراق در نبرد علیه داعش شد.

رمادی در کنترل کامل داعش

سخنگوی فرمانداری انبار، حکمت سلیمان به شبکه خبری الجزیره گفت «رمادی در کنترل کامل جنگجویان داعش است.»

او دلیل اصلی تصرف این مراکز دولتی را عدم حمایت مردم از دولت مرکزی در بغداد دانست. به گفته فرماندار انبار، ارتش عراق درخواست ما برای دریافت سلاح بیشتر را نپذیرفت.

نیروهای دولت اسلامی از چند روز گذشته تلاش خود را برای تصرف رمادی افزایش دادند و با تعداد زیادی از بمب‌گذاری‌های انتحاری در خودرو، راه خود را باز کرده‌اند.

ارتش عراق در حال اعزام نیروهای بیشتربه رمادی برای باز پسگیری مناطق از دست رفته است.

واکنش آمریکا به خبر سقوط رمادی

جوبایدن، معاون رئیس جمهوری امریکا در گفت‌وگوی تلفنی با حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، وعده داد که به این کشور سلاح های سنگین تحویل دهد.

همزمان سفارت امریکا در عراق بیانیه منتشر کرد. این بیانیه از توافق رهبران دو کشور بر سر ضرورت و اهمیت بسیج جنگجویان قبیله‌ای و هماهنگی آنان با نیروهای دولتی برای مقابله با داعش خبر داده است.

استان انبار دارای مرز طولانی با سوریه، عربستان و اردن است. رمادی، مرکز این استان در ۹۰ کیلومتری شهر بغداد واقع شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مبین

    دزدای کثیف ایرانیا فقط بفکر پولن زنده باد خوزستان

  • منا

    اگه خوزستان نباشه ایران سومالی میشه بعد تهرانیای دزد نفت وگاز مارو میدزدن. استان غنی مردم فقیر

  • رضا

    خوب رمادی بعد بغداد بعد خوزستان چه شود دم بچه های دایش گرم

  • farhad

    دوستان در جریان باشید که نیروهای بسیج مردمی پس از نزدیک شدن نخست وزیر عراق به امریکا و درخواست کمک از ایا لات متحده بنا به شرطی که امریکا گذاشته بود تماما از صحنه نبردهای عراق کنار گذاشته شده اند.

  • آریا

    انگار سردار سایه، قاسم سوپرمن و لات و لوت های حشد شعبی در پیشگاه ولی فقیه تریاکی رسوا شدن.

  • شاهین امینی

    نمی دونم چرا خبری از طرفداران حاج قااااااااسم در رسانه معروف انگلستان نیست جالبه بعد از سال ۸۸ گروهی در لندن و نیویورک تشکیل شده که اکثر خبرگذاری ها را  در اختیار دارن و  در زمانهای مشخصی  با هم در فیس بوک و ... با تبلیغات گسترده  شروع به حمایت یکی از افراد در نظام می کنند بعد یکدفعه محو می شوند و بعد از  مدتی باز شروع به تبلیغ نفر بعد می کنند و اجازه نمی دهند کسی خارج از نظام مطرح بشود.

  • بهنام

    ببر کاغذی ( قاسمک سلیمانی ) با آن نیروهای علاف ( حشد الشعبی ) کجاست و چه غلطی میکمد ؟ لابد رفته گل بچینه ؟ متاسفانه با سقوط رمادی راه برای سقوط بغداد بیش از پیش هموار میگردد .