ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهر رمادی تسلیم داعش شد

ارتش عراق در نبرد با شبه‌نظامیان داعش شکست سنگینی خورد. شهر رمادی در غرب بغداد تسلیم «دولت اسلامی» شد. ساکنان رمادی قبلا از شهر گریخته بودند.

ارتش عراق در نبرد با شبه‌نظامیان داعش شکست سنگینی خورد و از رمادی عقب‌نشینی کرد. نخست‌وزیر عراق می‌گوید واحدهای شیعی را به مصاف داعش می‌فرستد. ساکنان رمادی قبلا از شهر گریخته بودند.

رمادی پس از عقب‌‌نشینی ارتش عراق

آخرین مواضع ارتش عراق در شهر رمادی در شامگاه یکشنبه ۱۷ مه سقوط کرد. داعش با انتشار پیامی در اینترنت، از تصرف رمادی و عقب‌نشینی نظامیان عراقی خبر داد. سخنگوی استاندار انبار‌ و مقامات دیگر دولتی در بغداد، خبر سقوط رمادی را تایید کرده‌اند. رمادی در ۱۱۰ کیلومتری غرب بغداد قرار دارد.

شاهدان درگیری‌ها گزارش داده‌اند که شماری عوامل انتحاری داعش با خودروهای خود به منطقه «ملعب» در رمادی حمله کرده و دست‌کم ۱۵ سرباز و پلیس را کشتند. به نقل از این شهود، تعدادی از سربازان دولتی پا به فرار گذاشته و سلاح‌ها و ده‌ها دستگاه خودروی خود را در محل رها کردند.

سقوط رمادی برای ارتش و دولت عراق، ضربه سنگینی به شمار می‌رود. حیدر عبادی‌، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که واحدهای شیعی را به مصاف داعش خواهد فرستاد.

حمله داعش به مرکز استان انبار، از روز ۱۵ مه و از سه جناح شروع شده بود اما شهر به طور کامل تا روز یکشنبه ۱۷ مه و عقب نشینی نظامیان عراقی تسلیم و تصرف نشد. با سقوط رمادی و استان انبار، داعش به حیطه وسیعی از مرز ترکیه تا اطراف بغداد سیطره خواهد داشت.

عقب‌راندن داعش از پالمیرا

داعش به موازات پیشروی در رمادی، از شهر باستانی پالمیرا در سوریه عقب رانده شد. نیروهای بشار اسد توانسته‌اند افراد «دولت اسلامی» را از بخش‌های متصرفی این شهر خارج کنند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) اعلام کرده که تعداد زیادی از نیروهای دو طرف در نبرد بر سر پالمیرا کشته شده‌اند.

خبر پیشروی داعش در بخش‌هایی از پالمیرا‌، روز شنبه ۱۶ مه منتشر شده بود. سازمان یونسکو، در فراخوانی به جامعه جهانی، نسبت به خطر نابودی یک“گنجینه بی‌بدیل” فرهنگی هشدار داده و خواسته بود که از هیچ کاری برای حفاظت از پالمیرا دریغ نشود.

در پالمیرا (تدمر) ویرانه‌های پادشاهی زنوبیا قرار دارد. این شهر از مهم‌ترین میراث باستانی در خاورمیانه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    تازه این سنی ها انبار هم حقشونه ..چون خودشون باعث شدن داعش به مناطقشون بیاد.از بس که نسبت به شیعه بغض دارن..خداوند هم کفتارهای داعش رو برشون مسلط کرده

  • سعید

    اولا با فتنه پراکنی شیوخ فتنه خلیج پارس و عربستان رذل بوده که اجازه ندادن نیروهای شیعه تا قبل از این وارد الرمادی بشن..بعدش هم کیه که تو نوکری عربستان برای اسرائیل در جریان کشتار حجاج ایرانی شک داشته باشه....واینقد هم نگو بیس میلیون سنی..همتون به اندازه یکی از استان های شیعه نشین نمشید..

  • شاهین امینی

    اقای کامران; ۱ . اولین کسی که در جمهوری  اسلامی اعدام شد و برای ان هیچ دلیلی ارائه نشد اقای القائیان (یهودی ) بود( صاحب  برج پلاسک که بعدا بین حاج اقا های شیعه تقسیم شد ) ۲.  حج خونین ( که در کشور عربستان توسط ایرانی های شیعه با شعار  مرگ بر ال سعود  اغاز شد ) ۳.  ۳۷ سال جلوگیری از ساخت حتی یک مسجد در پایتخت برای جمعیت ۲۰ میلیونی اهل سنت در ایران ۴.  تعطیل کردن به عمد اکثر کارخانه ها در سیستان و بلوچستان و کردستان و ترکمنستان و دادن بوجه  بسیار کم برای این استانها (همین جوری یهیی ) ۵. ندادن درجه بالا تر از سرگرد به غیر شیعه در نیروهای نظامی و انتظامی ۶.کشتن بی دلیل مردم غیر شیعه مخصوصا بهایی ها (بدون دستگیری متهمان) ۷. از بین بردن قبرستانهای دیگر مذاهب ۸. ۳۷ سال شعار تشکیل هلال شیععععععه ۹.  ......... و موارد بسیار زیاد دیگر.  راستی امام هم مانند شما می گفت : من ورزشکار نیستم ولی ورزشکاران را دوست  دارم

  • بهنام

    ببر کاغذی ( قاسمک سلیمانی ) با آن نیروهای علاف ( حشد الشعبی ) کجاست و چه غلطی میکمد ؟ لابد رفته گل بچینه ؟ متاسفانه با سقوط رمادی راه برای سقوط بغداد بیش از پیش هموار میگردد .

  • كامران

    اقاي أميني با اينكه إز حكومات جمهوري إسلامي متنفرم ولي ريشه جنگهاي فرقه اي رو بايد در عربستان سعودي ببيني . ***

  • شاهین امینی

    تا قبل از انقلاب منحوس ایران سالهای زیادی  بود که خبری از جنگ های فرقه ای نبود ولی بعد از این انقلاب گروه های اسلام گرا مثل  قارچ سر از خاک در اوردن و شروع به خوردن  مردم بی  سلاح کردن. جالبه که سران بالای این گروه ها مثل اکثر مقامات جمهوری اسلامی و ادم خوران ان(سعید امامی) همه مدتی را در امریکا یا انگلستان مشغول درس خواندن یا زندگی کردن بوده اند مانند بن لادن !