ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرماندار جهرم: به دليل حمايت از علی مطهری برکنار شدم

حجت‌الله رضايی، فرماندار اصلاح‌طلب شهرستان جهرم در استان فارس به دليل آن‌چه «حمايت از علی مطهری» اعلام کرده، از کار برکنار شد.

حجت‌الله رضايی، فرماندار اصلاح‌طلب شهرستان جهرم در استان فارس به دليل آن‌چه «حمايت از علی مطهری» اعلام کرده، از کار برکنار شد.

حجت‌الله رضايی، فرماندار اصلاح‌طلب جهرم

رضايی به روزنامه اعتماد گفته که پس از رويداد حمله به علی مطهری در شيراز، نشستی در تهران برگزار کرده تا محمد احمدی، استاندار فارس از مطهری دلجويی کند و همين تلاش‌هايش در نهايت باعث برکناری شده است.

با اين حال استانداری فارس می‌گويد برکناری رضايی به ماجرای حمله به مطهری ارتباطی ندارد و بر اساس روال قانونی بوده است.

علی مطهری، نماينده تهران در مجلس ايران، روز دوشنبه ۱۸ اسفند سال گذشته، برای سخنرانی به شيراز رفته بود که پس از ورود به فرودگاه با حمله موتورسواران وابسته به بسيج و سپاه فجر استان فارس روبه‌رو شد و با سنگ و گوجه مورد حمله قرار گرفت. او نزديک به سه ساعت نيز در يکی از کلانتری‌های شيراز در محاصره مهاجمان قرار داشت.

به گفته مصطفی ترک همدانی، وکيل مطهری، کيفرخواست متهمان حمله به موکلش به اتهام «توهين، ضرب و جرح و قذف (نسبت زنا دادن به کسی)» صادر و به دادگاه ارسال شده است.

حجت‌الله رضايی همچنين يکی ديگر از دلايل برکناری‌اش را «تسليم‌نشدن» در برابر فشارهای نمايندگان تندروی استان فارس می‌داند.

به‌گفته رضايی، شماری از نمايندگان تندروی استان فارس در مجلس از او خواسته بودند تا فرد مورد نظرشان را به‌عنوان معاون فرمانداری جهرم منصوب کند که اين خواسته آن‌ها را نپذيرفته است.

فرماندار پيشين جهرم گفته دخالت‌ها تا جايی شدت يافته بود که او اجازه عزل و نصب يک کارمند را هم در جهرم نداشته است.

وزارت کشور دولت روحانی برای انتصاب استانداران و فرمانداران بيش از آن‌که به نظرات احزاب و فعالان سياسی حامی دولت توجه کند، به نظرات امامان جمعه و نمايندگان مجلس که به‌طور عمده مخالف دولت هستند، توجه کرده است.

فعالان سياسی در ايران می‌گويند که وزارت کشور افرادی را به‌عنوان استاندار و فرماندار منصوب کرده که با دولت همسو نيستند.

به‌گفته اين فعالان، انتصاب چنين افرادی باعث شده تا ارتباط دولت با شهرستان‌ها قطع شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.