ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ایران کاردار بحرین را احضار کرد

کاردار بحرین به وزارت خارجه ایران احضار شد تا برای «اظهارات خارج از نزاکت دیپلماتیک وزیر خارجه بحرین» تذکر بگیرد. مقام یمنی از سخنان رهبر ایران در امور کشورش انتقاد کرده بود.

کاردار بحرین روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت به وزارت خارجه ایران احضار شد تا برای «اظهارات خارج از نزاکت دیپلماتیک وزیر خارجه بحرین» تذکر دریافت کند. سرپرست وزارت خارجه بحرین سخنان اخیر رهبر ایران در مورد کشورش را «دخالت آشکار» خوانده بود.

وزارت خارجه ایران در واکنش به احضار کاردار این کشور در منامه و در اعتراض به انتقاد از موضع‌گیری مقامات بحرینی علیه سخنان رهبر ایران، اقدامی متقابل انجام داد. رسانه‌های داخلی می‌نویسند در احضار کاردار بحرین، بر «لزوم تصحیح رفتار و گفتار دولت و مقام‌های بحرینی» تاکید شده است.

خبرگزاری مهر نوشت: «مقام وزارت خارجه توصیه کرد دولت بحرین برای حل مشکلات داخلی این کشور به ریشه‌های واقعی موضوع معطوف شود و فرافکنی و ایراد اتهام کمکی به حل مشکلات بحرین نمی‌کند.»

موضوع به سخنرانی اخیر رهبر ایران در روز جمعه ۲۶ اردیبهشت باز می‌گردد که مردم یمن، بحرین و فلسطین را «ملت‌های مظلوم» خواند و گفت: «هر اندازه بتوانیم از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله خواهیم کرد.»

روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت و در واکنش به این سخنان‌، سرپرست وزارت خارجه بحرین، محمدرضا بابایی، کاردار ایران در منامه را احضار کرده و به او گفته که اظهارات اخیر رهبر ایران «دخالت آشکار» در امور بحرین و «در تعارض با قوانین بین‌المللی و سازمان ملل» است.

رسانه‌های داخلی، اظهارات وزیر خارجه بحرین را «هتاکانه» توصیف کرده‌اند.

از هنگام شروع اعتراضات اجتماعی در بحرین در سال ۲۰۱۱، حکومت پادشاهی بحرین، ایران را به دخالت در امور داخلی این کشور و حمایت از معترضان متهم کرده است.

رهبر ایران یک بار دیگر و در فوریه سال ۲۰۱۴ در دیدار با گروهی از  مخالفان دولت بحرین، از «نیرومندی و پایداری» آنها تقدیر کرده بود. این سخنان نیز با واکنش وزارت خارجه بحرین روبرو شد. حالد بن‌احمد آل‌خلیفه در یادداشتی در توئیتر، جمهوری اسلامی را متهم کرد که اموال عمومی مردم ایران را خرج تروریست‌های کشورهای مختلف می‌کند و سخنان خامنه‌ای را "تشویق خرابکاران به پایداری" خواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.