ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بيشترين خودکشی دانشجويان ايرانی در ارديبهشت رخ می‌دهد

حميد يعقوبی، رئيس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجويان خبر داده که بر اساس آمارها مشخص شده است که بيشترين خودکشی دانشجويان در دانشگاه‌های ايران در ماه ارديبهشت رخ می‌دهد.

حميد يعقوبی، رئيس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجويان خبر داده که بر اساس آمارها مشخص شده است که بيشترين خودکشی دانشجويان در دانشگاه‌های ايران در ماه ارديبهشت رخ می‌دهد.

رئيس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجويان، امروز چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت به خبرگزاری مهر گفته که در يک تحقيق سه تا چهار ساله، شمار خودکشی‌ها از برخی دانشگاه‌ها استخراج شد و نتيجه اين بود که بيشترين خودکشی در ماه ارديبهشت روی داده است.

حميد يعقوبی در مورد افزايش خودکشی دانشجويان در ارديبهشت گفت: «ما يک افسردگی فصلی در زمستان داريم، فردی که افسرده است در زمستان حوصله خودکشی ندارد، ولی فکر آن در سر وی هست و زمانی که بهار می‌شود حال اين افراد کمی بهتر می‌شود و توان آن‌ها باز می‌گردد و می‌توانند فکرشان را در بهار و ارديبهشت اجرايی کنند.»

به گفته او «شکست‌های عاطفی و مسايل خانوادگی» از جمله دلايل خودکشی دانشجويان است.

در چند هفته گذشته خبر خودکشی شماری از دانشجويان در ايران در رسانه‌ها منتشر شده است. از جمله خودکشی يک دانشجوی دانشگاه تهران و خودسوزی دانشجويی ديگر در شيراز.

خودکشی ميان دانشجويان ايرانی امری متداول است اما آمار دقيقی در اين‌باره وجود ندارد. وزارت علوم ايران در سال ٩٢ اعلام کرد که در هر سال به‌طور متوسط نزديک به چهار هزار دانشجو به زندگی خود پايان می‌دهند.

در سال ۱۳۸۷ بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی دفتر مشاوره وزارت علوم، «خودکشی» دومين علت اصلی مرگ دانشجويان ايرانی اعلام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.