ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰۰ نفر در تهران بازداشت شدند

پلیس تهران طی ۲۴ ساعت گذشته در یک عملیات گسترده بيش از ۱۰۰ تن از بزهکاران جوان را دستگیر کرده است.

پلیس تهران طی ۲۴ ساعت گذشته در یک عملیات گسترده بيش از ۱۰۰ تن از بزهکاران جوان را دستگیر کرده است.

در سال‌های گذشته مدافعان حقوق بشر بارها برخوردهای نیروی انتظامی ایران با بزهکاران را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار قادر کريمی، جانشين رئيس پليس تهران روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت گفت: «شب گذشته طی عملياتی در سطح سرکلانتری‌های پنج، شش و هفت پايتخت، ۱۰۴ تن از اراذل و اوباش و مزاحمين نواميس دستگير شدند.»

حوزه اجرای عمليات محدوده شرق و جنوب پايتخت بوده و افراد دستگیرشده به مقر پليس امنيت تهران بزرگ منتقل شده‌اند.

جانشين رئيس پليس تهران ۶۰ تن از دستگيرشدگان را «اراذل و اوباش سطح يک، دو و سه» عنوان کرد و ۴۰ تن ديگر از آن‌ها را «مزاحمين نواميس» نامید که به‌گفته او اغلبشان از مقابل مدارس دخترانه دستگير شدند و ميانگين سنی‌شان کمتر از ۲۰ سال است.

«ايجاد مزاحمت برای نواميس، ايجاد رعب و وحشت، سلب امنيت شهروندان، تخريب مغازه و خانه، شرب خمر و...» از جمله جرايمی است که گفته می‌شود اين افراد مرتکب آن‌ها شده‌اند.

قادر کريمی این دستگیری‌ها را دومين مرحله از اجرای «طرح برخورد با اراذل و اوباش» در سال ۹۴ دانست و گفت اجرای طرح‌های محله‌محور همچنان ادامه خواهد داشت.

هشتم آبان‌ماه سال ۱۳۸۹ پليس تهران برای نخستين بار از آغاز طرح «امنيت محله‌محور» در ۸۰۰ نقطه تهران خبر داد. در این طرح که به‌طور متناوب از آن سال به اجرا گذاشته شده، هدف مقابله با بزهکاران و «بدحجاب»ها در سطح پایتخت عنوان شده است.

در سال‌های گذشته مدافعان حقوق بشر بارها برخوردهای نیروی انتظامی ایران با بزهکاران را مورد انتقاد قرار داده و آن‌ را تحقیرآمیز خوانده‌اند. در این سال‌ها بارها نیروی انتظامی بزهکاران را در وضعیتی رقت‌انگیز در سطح شهر در برابر دیدگان مردم گردانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خصال

    سلام العیکم احسنت به سردار قادر کریمی که به فکر مردم هستن.

  • محمد

    درود بر سردار قادر کریمی باید به همچین ادم های با جرات با شرف افتخار کرد. ونگهشون داری داخل نیروی انتظامی

  • علي رفسنجاني

    بنظر من بهترين كارو نيروي انتظاامي انجام ميده واقعا بايد تشكر كرد كه امنيت زن و بچه مردم رو تامين ميكنه اگر هم كسي ناراحت اگر خودشو لحظه اي جاي او ادمها عي كه گرفتار اين كثافتها شده بگذاره اون موقع هستش كه خودشم هم از نيرو ي انتظامي تشكر ميكنه به نظر من نبايد با اين داستان حقوق بشر مزاحم كار اين ادمهايي كه ازجونشون براي ما ، مايه ميگزارن بشويم. شايد و حتما درموارد ديگر حقوق بشر در كشور ما رعايت نشود و در تيتر اتهام قرار گرفته باشد و به كرات نقض شود ولي تورو خدا با اين ي مورد كاري نداشته باشيد بگذاريد برادرهاي زحمت كشمون تو اين نيرو كارشون رو انجام بدن و مواظب حريم خانوادمون باشن وبراشون ارزوي بهترينها و سلامتي روز افزون از درگاه خداوند منان طلب كنيم. متشكريم نيروي انتظامي

  • شاهین امینی

    جالب همیشه محدوده عملیات در تمام شهرها ناحیه جنوب شهر است و سمت شمال شهر  که محدوده اقازاده ها و خانم زاده هاست نمیرن. تا اونجایی که ما می بینیم ماشین های گران قیمت هستند که مزاحم نوامیس می شوند