ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایالت نبراسکای آمریکا حکم اعدام را لغو کرد

نبراسکا، نوزدهمین ایالت آمریکاست که حکم اعدام را لغو می‌کند. نمایندگان پارلمان ایالتی نبراسکا برای این تصمیم نه فقط دلایل اخلاقی بلکه مسائل عملی را نیز مطرح کردند.

نبراسکا، نوزدهمین ایالت آمریکاست که حکم اعدام را لغو می‌کند. نمایندگان پارلمان ایالتی نبراسکا برای این تصمیم نه فقط دلایل اخلاقی بلکه مسائل عملی را نیز مطرح کردند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پارلمان ایالتی نبراسکا اجرای حکم اعدام در این ایالت غرب میانه آمریکا را لغو کرد.

نمایندگان پارلمان نبراسکا روز چهارشنبه ۲۰ ماه مه / ۳۰ ارديبهشت با ۳۲ رأی موافق در برابر ۱۵ رأی مخالف، قانون لغو حکم اعدام را تصویب کردند. بر این اساس از این پس حکم حبس ابد جایگزین اعدام خواهد شد.

پیت ریکتز، فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت اعلام کرد که این قانون را وتو خواهد کرد اما از آن‌جا که قانون جدید اکثریت کافی ۳۰ رأی را به‌دست آورده اقدام فرماندار تنها جنبه نمادین خواهد داشت.

پیش از نبراسکا ۱۸ ایالت دیگر آمریکا حکم اعدام را لغو کرده بودند و ۱۱ ایالت نیز بدون آن‌که قانونی را به‌تصویب برسانند از اجرای این حکم صرف‌نظر کرده‌اند.

بسیاری از ایالت‌ها، از جمله نبراسکا، از مدت‌ها پیش نمی‌توانند داروهای لازم برای اجرای حکم اعدام را به‌دست آورند چرا که شرکت‌های داروسازی اروپایی از ارسال آن‌ها برای چنین منظوری امتناع می‌کنند.

در ایالت نبراسکا هیچ یک از زندانیان از سال ۱۹۹۷ به بعد اعدام نشده است. ۱۱ زندانی در حال حاضر در این ایالت در سلول‌های اعدامیان به‌سر می‌برند. با تصویب قانون جدید حکم اعدام آن‌ها به حبس ابد تغییر خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.