ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش عراق: حمله جدید داعش در اطراف رمادی دفع شد

ارتش عراق می‌گوید در ساعات نخستین روز پنج‌شنبه ۲۱ ماه مه / ۳۱ ارديبهشت سومین حمله نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) به شرق رمادی را دفع کرده است.

ارتش عراق می‌گوید در ساعات نخستین روز پنج‌شنبه ۲۱ ماه مه / ۳۱ ارديبهشت سومین حمله نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) به شرق رمادی را دفع کرده است.

سقوط رمادی ضربه سختی به نیروهای دولتی عراق، هم‌پیمانان غربی و ایرانی آن‌ها از زمان تصرف موصل در تابستان گذشته تاکنون بود.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در خط مرزی جدید واقع در حصیبه الشرقیه شلیک‌های شدید سلاح‌های خودکار رد و بدل شده است.  حصیبه الشرقیه مکانی است که نیروهای دولتی عراق در آن خندق درست کرده‌اند تا مانع از پیشروی داعش به سوی فلوجه شوند. فلوجه از یک سال پیش در دست نیروهای داعش است.

خالد فهدوی، یکی از فرماندهان پلیس عراق گفت: «داعش ناامیدانه تلاش کرد تا خطوط دفاعی ما را بشکند اما موفق نشد.»

او افزود: «ما شوک [از دست دادن رمادی] را از سر گذراندیم و اکنون نیروهای تقویتی به خط مقدم پیوسته‌اند. آن‌ها (داعشی‌ها) شب گذشته سعی کردند از خطوط دفاعی ما عبور کنند اما هلی‌کوپترهای ما منتظر آن‌ها هستند.»

سقوط رمادی ضربه سختی به نیروهای دولتی عراق، هم‌پیمانان غربی و ایرانی آن‌ها از زمان تصرف موصل در تابستان گذشته تاکنون بود.

هدف بعدی داعش فتح حبانیه، یکی از آخرین سنگرهای نیروهای دولتی در استان انبار است. حبانیه در روزهای اخیر تبدیل به محوری از نیروهای امنیتی عراق و شبه‌نظامیان شیعه شده که در روزهای آینده قرار است برای آزادسازی رمادی دست به حمله بزنند.

مسئولان عراقی معتقدند داعش پیش از حمله به آخرین مناطقِ نیروهای دولتی در دره فرات، به دنبال گسترش قلمرو خود در استان انبار است تا به سمت مرز با اردن و عربستان سعودی پیشروی کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • arjomand

    امریکا با زیرکی هر چه تمامتر دشمنان اصلی خود و اسراییل یعنی جمهوری اسلامی، حزب الله لبنان و حکومت بشار اسد از یک طرف و القاعده و داعش در طرف دیگر را در سوریه و عراق به جان هم انداخته. این یک جنگ فرسایشی است که امریکا و اسراییل تا نابودی کامل دشمنانشان ان را مدیریت خواهند کرد. بزودی شما شاهد پیروزی های طرف مقابل با کمک امریکا خواهید بود تا این تعادل و جنگ فرسایشی ادامه یابد. البته هردو طرف هم متوهم هستند و فکر میکنند امریکا را شکست داده یا زمین گیر کرده اند غافل از انکه خود بازنده اصلی هستند

  • farid

    میگوییم اسپند برایت دود کنند.! حکومت های اسلامی ایران و داعش سوریه و عراق را بین خود تقسیم کرده اند!