ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک فرمانده سپاه: درخواست بازرسی از مراکز نظامی ايران جاسوسی است

اميرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نيروی هوافضای سپاه پاسداران گفت ایران اجازه بازرسی از مراکز نظامی و دفاعی خود و پيرامون آن را نخواهد داد. او گفت این اقدام «جاسوسی رسمی از ايران» است.

اميرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نيروی هوافضای سپاه پاسداران گفت ایران اجازه بازرسی از مراکز نظامی و دفاعی خود و پيرامون آن را نخواهد داد. او گفت این اقدام «جاسوسی رسمی از ايران» است.

اميرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نيروی هوافضای سپاه پاسداران

سردار اميرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نيروی هوافضای سپاه پاسداران روز یکم خردادماه در ديدار با وابستگان نظامی خارجی مقيم ايران بازرسی مراکز نظامی و دفاعی ایران در چارچوب توافق احتمالی هسته‌ای را از «روش‌های نفوذ و شيوه‌های موريانه‌ای» غرب دانست و گفت: «اين درخواست غرب، در حقيقت درخواست جاسوسی رسمی در ايران است.»

دولت آمريکا و يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی می‌گویند توافق هسته‌ای ميان ايران و گروه ۱+۵ امکان بازديد از تأسيسات نظامی ايران را برای بازرسان آژانس فراهم کرده است. آن‌ها می‌گویند ايران در لوزان با اجرای پروتکل الحاقی موافقت کرده و اين پروتکل امکان بازرسی تأسيسات مشکوک هسته‌ای ايران را نسبت به گذشته بيشتر کرده است.

حاجی‌زاده با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما نه تنها اجازه نخواهيم داد از مراکز نظامی و دفاعی بازرسی کنند بلکه تحت هر عنوان شامل بازرسی هماهنگ شده يا نشده پيرامون مراکز يا حتی هر فاصله‌ای و به هر شکلی، پاسخ ما پاسخ به اقدام در حکم جاسوسی خواهد بود و پاسخ آن، "سرب داغ" است.»

رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت / ۲۰ مه در مراسمی با حضور مسئولان نظامی ایران گفت: «همان‌گونه که قبلاً هم گفته شد، اجازه هیچ‌گونه بازرسی از هیچ‌یک از مراکز نظامی و همچنین گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای و سایر رشته‌های حساس و اهانت به حریم آن‌ها، داده نخواهد شد.»

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ساعاتی پس از سخنان خامنه‌ای گفت آمریکا قصد ندارد نسبت به هر نظری که رهبر جمهوری اسلامی می‌دهد واکنش نشان دهد.

او گفت کشورهای غربی و ايران موافقت کرده‌اند که به روندی برای بررسی ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران بپردازند و بخشی از اين روند شامل دسترسی است و براساس پروتکل الحاقی که ايران گفته است آن را به‌عنوان بخشی از توافق هسته‌ای اجرا خواهد کرد، به آژانس بين‌المللی انرژی هسته‌ای دسترسی داده می‌شود.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «تا همه موضوعات مورد نظر جمهوری اسلامی ایران نیز مشخص نشود و به نتیجه نرسد توافقی نخواهد بود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    لوران فابیوس وزیرخارجه فرانسه بدون این‌که خامنه‌ای را طرف حساب قرار دهد گفت: ” حکومت  ایران باید بر سر فعالیتهای نظامی‌اش شفافیت واقعی داشته باشد، از جمله در ارتباط با دسترسی سریع بازرسان به تمامی سایتها“.

  • naseem

    تیم جان کری دنبال چه مذاکره ای است ؟ مذاکره الکی ؟!