ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشتی امدادرسانی ایران به یمن در جيبوتی تخلیه شد

کشتی امدادرسانی ایران با نام «ایران شاهد» در جيبوتی تخليه شد و محموله آن توسط سازمان ملل به يمن منتقل می‌شود.

کشتی امدادرسانی ایران با نام «ایران شاهد» در جيبوتی تخليه شد و محموله آن توسط سازمان ملل به يمن منتقل می‌شود.

خبرگزاری فارس روز شنبه دوم خردادماه گزارش داد، محموله این کشتی با حضور نماينده سازمان ملل تخليه شد.

بنا به این گزارش دو هزار و ۵۰۰ تن مواد دارويی و خوراکی با این کشتی به سازمان ملل تحویل داده شد تا بعد با کشتی ديگری به يمن فرستاده شود.

کشتی «ايران شاهد» مأموريت خود را از ۲۱ ارديبهشت‌ماه آغاز کرد و در حالی‌که قرار بود برای تخلیه بار به حدیده برود، به‌منظور بازرسی مسير خود را به سمت جيبوتی تغيير داد.

روز جمعه يکم خردادماه برنامه جهانی غذا، وابسته به سازمان ملل، اعلام کرد که کمک‌های ايران به يمن از جيبوتی به این کشور منتقل خواهد کرد.

پس از چند روز تنش به‌دلیل حرکت اين کشتی ايرانی به مقصد يمن، ايران سرانجام با بازرسی بين‌المللی آن موافقت کرد. پیش از آن عربستان سعودی می‌گفت کشتی‌های ایرانی چون احتمال دارد حامل سلاح به شیعیان حوثی یمن باشند باید مورد بازرسی قرار گیرند. مقام‌های ایرانی نیز به شدت با این نظر مخالفت می‌کردند و می‌گفتند هیچ کشوری اجازه ندارد کشتی‌های ایرانی را بازرسی کند.

وزارت دفاع آمریکا نیز ۲۲ اردیبهشت اعلام کرد که کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به یمن باید از طریق برنامه تدارکات سازمان ملل در جیبوتی توزیع شود.

در جنگ یمن، عربستان و کشورهای عربی منطقه خلیج فارس از دولت عبد ربه منصور هادی حمایت می‌کنند و ایران از شیعیان حوثی. نیروهای ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان از ۲۶ مارس / ۶ فروردین حملات هوایی خود به خاک یمن را آغاز کردند تا مانع از پیشروی شیعیان حوثی مورد حمایت ایران در این کشور شوند.

در این میان پنج روز آتش‌بس اعلام شد تا به مردم غیرنظامی منطقه جنگی کمک‌های انسانی برسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرش

    هارت و پورت سرداران جنایتکار سپاه کجا رفت؟؟؟ میگفتن اجازه بازرسی نمیدیم و کشتی ما مستقیما به بندر حدیده خواهد رفت، اما وقتی با مشت آهنین اعراب روبرو شدند، جا خالی کردند و به جیبوتی رفتند، آری این آخوندها فقط زبان زور میفهمند. کسی که عملگرا باشد هیچ وقت هوچی گری نمیکند.