ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جريمه شکار پلنگ ايرانی ۱۶برابر شد

قانون جدید شکار و صيد توسط سازمان محيط زيست تأييد نهايی و به دبيرخانه شورای عالی محيط زيست ارسال شد.

مدير کل دفتر شکار و صيد سازمان محيط زيست گفت بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صيد که کليات آن در روزهای پايانی سال ۹۳ در شورای عالی محيط زيست تصويب شد توسط سازمان محيط زيست تأييد نهايی و به دبيرخانه شورای عالی محيط زيست ارسال شد.

در کمتر از ۱۰۰ سال گذشته، برخی از ارزشمند‌ترین گونه‌های جانوری در ایران منقرض شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی تیموری، مديرکل دفتر شکار و صيد سازمان محيط زيست با بیان این‌که نظر متخصصان محيط زيست برای تعيين جرايم متناسب با ارزش جانوران وحشی نيز گرفته شده، گفت بر اساس بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صيد بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زيان ناشی از شکار و صيد تعيين شده و افزايش می‌يابد.

در اين بند به گونه‌های در معرض انقراض توجه بيشتری شده و بهای بيشتری برای آن‌ها در نظر گرفته شده، اما جرايم کمتری برای جانوران خانگی تعیین شده است.

به گفته او، بر اين اساس بهای شکار و صيد يوزپلنگ آسيايی از ۲۰ ميليون تومان به ۱۰۰ ميليون تومان، پلنگ ايرانی از ۵ ميليون تومان به ۸۰ ميليون تومان رسيده است.

همچنين بهای شکار و صيد گونه‌هايی مانند خرس قهوه‌ای ۵۰ ميليون تومان، گوزن زرد ۶۰ ميليون تومان و مرال و شوکا نيز با افزايش چشمگيری به ۳۵ ميليون تومان رسيده است.

احتمال می‌رود که بهای نهايی جانوران وحشی ظرف يک هفته آينده توسط شورای عالی محيط زيست ابلاغ شود.

در کمتر از ۱۰۰  سال گذشته، برخی از ارزشمند‌ترین گونه‌های جانوری در ایران مانند شیر ایرانی و ببر مازندران به کلی منقرض شده‌اند. طبق جدول منتشر شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست ایران، اکنون وضعیت یوزپلنگ ایرانی در حالت بحرانی قرار دارد و چند پستاندار دیگر از جمله گوزن زرد ایرانی، گورخر آسیایی، فک دریای خزر، نهنگ آبی و نهنگ باله‌ای نیز در معرض خطر انقراض هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.