ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای دو زندانی سیاسی در ونزوئلا

دو تن از مخالفان دولت ونزوئلا، از جمله لئوپولدو لوپز، رهبر حزب اراده مردمی، از زندان اعلام کردند که علیه سرکوب در کشورشان دست به اعتصاب می‌زنند.

دو تن از مخالفان دولت ونزوئلا، از جمله لئوپولدو لوپز، رهبر حزب اراده مردمی، از زندان اعلام کردند که علیه سرکوب در کشورشان دست به اعتصاب می‌زنند.

لئوپولدو لوپز، تحصیل‌کرده رشته اقتصاد در دانشگاه هاروارد، از جمله رادیکال‌ترین مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور چپ‌گرای ونزوئلاست

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، لئوپولدو لوپز در یک ویدئوی چهار دقیقه‌ای از سلول خود در زندان که به‌شکل مخفیانه گرفته شده، اعلام کرد که با دانیل سِبائیوس، شهردار سابق «سان کریستوبال» واقع درغرب ونزوئلا اعتصاب خود را آغاز کرده است.

لوپز در این فیلم گفته است: «سِبائیوس و من تصمیم گرفتیم از امروز (یکشنبه ۲۴ ماه مه / ۳ خردادماه) اعتصاب غذای خود را برای دستیابی به هدف‌های کاملاً مشخص آغاز کنیم.»

این دو مخالف سیاسی خواسته‌های خود را چنین اعلام کرده‌اند: «آزادی زندانیان سیاسی؛ پایان آزار و اذیت، سرکوب و سانسور؛ اعلام تاریخ مشخص برای برگزاری انتخابات پارلمانی در حضور ناظران سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) و اتحادیه اروپا.»

آن‌ها از هواداران خود خواسته‌اند تا روز شنبه آینده دست به تظاهرات «گسترده و مسالمت‌آمیز» بزنند.

لئوپولدو لوپز ۴۳ ساله، تحصیل‌کرده رشته اقتصاد در دانشگاه هاروارد آمریکا از جمله رادیکال‌ترین مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور چپ‌گرای ونزوئلاست که پس از مرگ هوگو چاوز، رئیس‌جمهور پیشین در ماه مارس ۲۰۱۳ روی کار آمد.

حزب اراده مردمی که لوپز در دسامبر سال ۲۰۰۹ آن را تشکیل داده، خود را «مترقی، دموکراتيک، کثرت‌گرا، اجتماعی و مدافع حقوق برای همه» توصیف می‌کند.

دانیل سِبائیوس، نیز رهبر پیشین دانشجویان و شهردار عزل‌شده سان کریستوبال است. این شهر از پیشگامان تظاهرات ضددولتی بود که ونزوئلا را در سال ۲۰۱۴ تکان داد.

این دو نفر متهم به توطئه و تحريک به خشونت در جريان تظاهرات دانشجويی عليه دولت شده‌اند که بر اساس آمار دولتی بين ماه‌های فوريه و مه ۲۰۱۴، ۴۳ نفر در جریان آن کشته شدند.

لئوپولدو لوپز از فوریه ۲۰۱۴ در زندان نظامی «رامو وِرده» واقع در نزدیکی کاراکاس زندانی شده است. دانیل سِبائیوس نیز یک ماه بعد به او پیوست اما بامداد روز شنبه به زندان عادی «گواریکو» واقع در مرکز ونزوئلا منتقل شد. در همین حال وکیل لئوپولدو لوپز می‌گوید به‌دلیل کشف یک تلفن همراه در سلول موکلش او نیز تنبیه انضباطی شده است.

به‌گفته مطبوعات محلی طرفدار دولت، این تدابیر پس از کشف یک نقشه فرار اتخاذ شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.