ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پذیرش «بازرسی مدیریت شده» از مراکز نظامی ایران تکذیب شد

خبری که از جلسه غیرعلنی مجلس درز کرده بود، از سوی معاون وزیر خارجه ایران تکدیب شد. خبرگزاری فارس، این خبر را به نقل از کریمی قدوسی، نماینده مشهد منتشر کرده بود.

خبری که از جلسه غیرعلنی مجلس درز کرده بود، از سوی معاون وزیر خارجه ایران تکذیب شد. خبرگزاری فارس، این خبر را به نقل از کریمی قدوسی، نماینده مشهد منتشر کرده بود.

خبر قبول بازرسی‌های مدیریت‌‌شده از مراکز نظامی ایران، ساعاتی پس از انتشار در رسانه‌ها، تکذیب شد. خبرگزاری فارس از قول جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و یکی از منتقدان مذاکرات هسته‌ای نوشته بود: «عباس عراقچی به نمایندگان گفته که بازرسی از مراکز نظامی در پروتکل الحاقی پذیرفته شده اما مدیریت شده است و مدیریت آن با جدیت انجام می‌شود.»

عراقچی اما به خبرگزاری ایرنا گفت این خبر "کاملا نادرست" است و مذاکرات تنها در چارچوب اصول و خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبر انقلاب انجام می‌شوند.

عراقچی اضافه کرد که در جلسه غیرعلنی مجلس، تنها روال کار در پروتکل الحاقی برای دسترسی مدیریت شده به سایت‌های غیرهسته‌ای تشریح شده است.

از قول عراقچی این نیز اعلام شده بود که هنوز پاسخی به قدرت‌های جهانی در مورد دسترسی به دانشمندان هسته‌ای ایران داده نشده است.

رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت در مراسمی با حضور فرماندهان نظامی گفته بود که اجازه بازرسی از مراکز نظامی این کشور و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نمی‌دهد.

مقام‌های نظامی ایران گفته‌اند که پاسخ درخواست غربی‌ها برای بازرسی از تأسیسات نظامی را با «سرب داغ» خواهند داد.

کریمی قدوسی، از جلسه‌ای نقل قول کرده که محرمانه بود. عراقچی، ضرورت پرهیز از انتقال حرف‌های خصوصی به رسانه‌ها را هم یادآوری کرده است.

در جلسه غیرعلنی مجلس ایران، از جواد ظریف در باره کاهش تعداد سانتریفیوژهای سایت فوردو نیز سوال شده است. سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به خبرنگاران گفته که سانتریفیوژها به همان تعداد ۱۰۴۴ عدد باقی می‌مانند.

کریمی قدوسی، نماینده اصولگرای مجلس از مخالفان سرسخت مذاکرات هسته‌ای است. او از جمله در مصاحبه‌ای با سایت «رجا نیوز» گفته که  اگر یک در هزار، توافقی در باره سایت فوردو و اراک صورت بگیرد، «مردم قبل از رسیدن پای تیم مذاکره‌کننده به میدان آزادی، توافق را به آتش خواهند کشید.»

جلسه غیرعلنی مجلس ایران، پرحاشیه بود. جزییات سخنان ظریف و عراقچی محرمانه مانده‌اند اما اخبار مربوط به مشاجره مهدی کوچک‌زاده با جواد ظریف، بر متن غلبه کرد.

ظریف و عراقچی با چفیه در مجلس حضور یافته بودند. سایت «انتخاب» می‌نویسد، مهدی کوچک‌زاده در زمانی که ظریف قصد خروج از مجلس را داشت به او گفت: «منطقه را گند زدید.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    «تایيد و تکذیب مهندسی شده» نمونه دیگر از «ترویج تزویر و مکر» نظامی فاسد در حال تخریب بدون هیچ شک و تردید. 

  • مهدی

    این کریمی قدوسی چه ***که از طرف مردم حرف میزنه

  • hasani

    شکسپیر مش قاسم : .....پذیرفته شد... یا پذیرفته نشد .....؟! مساله اینست !؟