ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موفقیت بزرگ چپ‌ها در انتخابات محلی اسپانیا

حزب مردم، حزب حاکم اسپانیا بدترین نتیجه در ۲۰ سال اخیر را در انتخابات محلی این کشور به‌دست آورد. در مقابل «پودموس» حزب جدید چپ‌های اسپانیا موفقیت بی‌سابقه‌ای کسب کرد.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر محافظه‌کار اسپانیا و حزب‌اش، حزب مردم، بدترین نتیجه در ۲۰ سال اخیر را در انتخابات محلی این کشور به‌دست آوردند. در مقابل «پودموس» (ما می‌توانیم)، حزب جدید چپ‌های اسپانیا که با سیاست‌ ریاضت اقتصادی مخالف است، موفقیت بی‌سابقه‌ای کسب کرد.

طرفداران «پودموس» حزب جدید چپ‌های اسپانیا در مادرید پس از اعلام موفقیت در انتخابات محلی اسپانیا

انتخابات محلی اسپانیا صحنه سیاسی این کشور را تغییر داد. به‌رغم آن‌که حزب مردم با بیش از ۲۶ درصد باز هم قوی‌ترین حزب اسپانیا شد و پیش‌تر از حزب سوسیالیست قرار گرفت اما موفقیت اصلی در این انتخابات را احزاب کوچک و به‌ویژه «پودموس» به‌دست آوردند.

سوسیالیست‌های اسپانیا نیز با مشکل روبه‌رو هستند. پدرو سانچز، رهبر ۴۰ ساله این حزب پیش از انتخابات به جوان‌ها رجوع کرد تا بتواند رأی آن‌ها را به‌دست آورد اما نسل جوان دست‌کم در شهرهای بزرگ به چپ‌های نو همچون «پودموس» روی آوردند.

۳۵ میلیون نفر در سراسر اسپانیا در این انتخابات شرکت کردند و در ۱۳ منطقه از ۱۷ منطقه اسپانیا پارلمان‌های جدید محلی انتخاب شدند.

در بسیاری از مناطق و محل‌ها دو حزب «پودموس» و «سیودادانوس»، از احزاب مخالف سیاست‌های دولت با گرایش شهروندی و لیبرال که مخالف رسوایی‌های مالی و رشوه‌خواری است، نقش کلیدی را در تشکیل دولت‌های محلی ایفا خواهند کرد.

در انتخابات محلی اسپانیا شهر مادرید تقریباً به دست ائتلافی از احزاب مخالف دولت به‌رهبری حزب چپ «پودموس» افتاده است.

در بارسلونا نیز وضع به همین منوال است و حزب چپ آلترناتیو Barcelona En Comu به قوی‌ترین حزب تبدیل شد. آدا کولائو، کاندیدای اصلی این حزب گفت می‌خواهد شهردار بارسلونا شود. این حزب می‌تواند با ائتلافی با سوسیالیست‌ها به‌راحتی به هدف خود دست یابد.

«پایان سیستم دو حزبی»

پابلو ایگلسیاس، بنیانگذار و رهبر «پودموس» پس از این پیروزی گفت: «شهرهای بزرگ موتور تغییرات سیاسی اساسی در اسپانیا هستند. با این انتخابات پایان سیستم جاودانه دو حزبی آغاز شده است. احزاب بزرگی که همواره در قدرت بوده‌اند اکنون یکی از بدترین نتایج را در تاریخ خود به دست آورده‌اند.»

ایگلسیاس با بیان این‌که روزهای آینده روزهای آغازین تغییرات است، گفت تغییرات در اسپانیا به واقعیت پیوسته و این موفقیت «پیروزی در انتخابات نوامبر را علیه حزب مردم به ارمغان خواهد آورد.»

در ماه نوامبر انتخابات سراسری پارلمان اسپانیا برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عبود

    خدا آخر و عاقبت اروپا را به خیر کنه