ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام حمایت کامل آمریکا از عراق در برابر داعش

در پی تنش اخیر میان آمریکا و عراق بر سر نبرد با داعش، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق گفت آمریکا همچنان ازعراق در نبرد با داعش حمایت می‌کند.

در پی تنش اخیر میان آمریکا و عراق بر سر چگونگی نبرد با «دولت اسلامی» (داعش)، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی با حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق گفت آمریکا همچنان از دولت عراق در مقابله با داعش حمایت می‌کند.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق در واشنگتن ـ نیمه ماه آوریل

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن در این تماس تلفنی از «فداکاری‌های عظیم سربازان عراقی» که در ۱۸ ماه گذشته در رمادی و نقاط دیگر از خود نشان داده‌اند قدردانی کرد، و «شجاعت بسیار» سربازان عراقی را به‌رسمیت شناخت.

بایدن همچنین گفت آمریکا در نبرد با گروه «دولت اسلامی» (داعش) به‌طور کامل از دولت عراق پشتیبانی می‌کند.

تماس تلفنی جو بایدن با حیدر عبادی تنها چند ساعت پس از انتقادهای اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا از ارتش عراق صورت گرفت.

وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا به‌شدت ارتش عراق را به باد انتقاد گرفت و گفت مشکل اصلی نیروهای عراقی این است که «عزمی برای جنگیدن از خود نشان نداده‌اند». او گفت اراده برای جنگیدن را نمی‌توان همچون دادن تسلیحات به آن‌ها بخشید.

به‌گفته اشتون کارتر به‌هنگام حمله داعش به رمادی تعداد نیروهای عراقی از نیروهای داعش بیشتر بود اما آن‌ها عقب‌نشینی کردند.

رسانه‌های آمریکا این سخنان اشتون کارتر را نشانه‌ای از آن دانستند که دولت آمریکا تحمل خود در قبال دولت عراق را با پیش‌روی‌های مداوم داعش از دست داده است.

حیدر عبادی روز دوشنبه در واکنش به سخنان اشتون کارتر گفت: «من از سخنان او شگفت‌زده شدم… مطمئن هستم که اطلاعات غلطی به دست او رسیده است.»

نخست‌وزیر عراق وعده داد که به‌زودی رمادی را پس خواهند گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.