ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفتر احمدی‌نژاد: دولت ما اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای را نداد

دفتر محمود احمدی‌نژاد در اطلاعيه‌ای سخنان اخير محمدجواد ظريف مبنی بر اجازه‌ دولت قبل به انجام مصاحبه مأموران آژانس بين‌المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای ايران را نادرست خواند.

دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور پیشین ایران در اطلاعيه‌ای سخنان اخير محمدجواد ظريف، وزیر امور خارجه مبنی بر اجازه‌ دولت قبل به انجام مصاحبه مأموران آژانس بين‌المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای ايران را نادرست خواند.

محمود احمدی‌نژاد و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس پیشین گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) دفتر محمود احمدی‌نژاد در این اطلاعیه که خطاب به مردم نوشته شده، گفته است «به‌عنوان يک سياست قطعی» در دوره‌ دولت‌های نهم و دهم، «هرگونه مصاحبه يا بازجويی و يا ملاقات مأموران آژانس يا هر نهاد بين‌المللی خارجی ديگر با دانشمندان هسته‌ای، به‌صراحت و به‌صورت رسمی و علنی» توسط محمود احمدی‌نژاد ممنوع اعلام شد.

محمدجواد ظریف‌‌، روز دوشنبه چهارم خرداد گفت در دولت پیشین، مصاحبه‌هایی با دانشمندان هسته‌ای ایران از سوی مأموران آژانس بين‌المللی انرژی اتمی انجام شد.

ظریف افزود: «در آن دوران با افراد مختلف در ایران مصاحبه شد و حتی آن‌ها از مراکز و اماکن مربوطه بازدید کردند اما هیچ ابهامی پیدا نشد که این موضوع نشان‌دهنده بهانه‌جویی غربی‌ها است.»

او همچنین موضوع مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران را «مسئله کناری و فرعی» دانست که ارتباطی به اصل مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ ندارد.

رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت در مراسمی با حضور فرماندهان نظامی گفته بود که اجازه بازرسی از مراکز نظامی این کشور و گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای را نمی‌دهد. مجلس ایران نیز بر همین مواضع تأکید کرد.

دفتر محمود احمدی‌نژاد در پایان اطلاعیه خود خواهان آن شده است که مسئولان و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، مردم را «به‌طور کامل» در جريان جزئيات و روند مذاکرات هسته‌ای جاری قرار دهند.

این در حالی است که در هیچ دوره‌ای از جمهوری اسلامی ایران مسائل هسته‌ای و مذاکرات پیرامون آن با جزئیات منتشر نشده و یکی از انتقادهای اصلی مخالفان برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نیز بی‌اطلاعی مردم از این مسائل است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    چه میشود کرد وقتی جواد چاخان در یک رسانه بین المللی پر بیننده به صورت علنی دروغ گفته و وجود زندانیان عقیدتی در ایران را تکذیب و انکار میکند ، میخواهید بقیه حرفهایش چاخان نباشد ! البته آن کوتوله سیاسی ( احمدی نژاد ) هم فردی متقلب و دروغگو بود ، مانند همه مسئولین بلند رتبه نظام پوشالی ، از ولی امر دزدان جهان گرفته تا آبدارچی شورای نگهبان .