ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اروپا می‌خواهد پناهجویان را در کشورهای مختلف اسکان دهد

ده‌ها هزار پناهجو در کشورهای اروپا اسکان داده می‌شوند تا یونان و ایتالیا از بار سنگین تعداد زیاد پناهجویان رها شوند. اما برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در برابر طرح سهمیه‌بندی پناهجویان مقاومت می‌کنند.

ده‌ها هزار پناهجو در کشورهای اروپا اسکان داده می‌شوند تا یونان و ایتالیا از بار سنگین تعداد زیاد پناهجویان رها شوند. اما برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در برابر طرح سهمیه‌بندی پناهجویان مقاومت می‌کنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا از این پس پناهجویانی را که به خاک اروپا وارد شده‌اند بر اساس سهمیه‌بندی کشورهای عضو این اتحادیه تقسیم می‌کند. بدین ترتیب باید محاسبه شود که جمعیت کشورها چقدر است، اقتصاد کشورها تا چه میزان قوی است، میزان بیکاری تا چه اندازه‌ای است و تاکنون کشورهای عضو اتحادیه چه تعداد پناهجو پذیرفته‌اند.

با محاسبه این معیارها تعیین می‌شود که هر کشور عضو اتحادیه اروپا می‌تواند چه تعداد پناهجوی تازه بپذیرد.

با این حال همه کشورها از طرح سهمیه‌بندی تعداد پناهجویان در کمیسیون اتحادیه اروپا استقبال نمی‌کنند. بریتانیا نباید و نمی‌خواهد با این طرح همکاری کند زیرا در سیاست پناهندگی حقوق ویژه‌ای دارد.

کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی مخالف طرح سهمیه‌بندی هستند. حتی مجارستان، جمهوری چک و لهستان نیز با آن مخالفند. به‌عنوان مثال لهستان در سال گذشته ۱۱۵ پناهجوی سوری را پذیرفت. با طرح سهمیه‌بندی جدید این کشور باید تعداد بسیار بیشتری پناهجو بپذیرد.

اوا کوپاچ، نخست‌وزیر لهستان می‌گوید طرح سهمیه‌بندی تعداد پناهجویان در کشورش قابل اجرا نیست اما می‌توان از یک سهم همبستگی سخن گفت که بر اساس آن پذیرش پناهجویان داوطلبانه باشد و نه اجباری.

موضع فرانسه اما بینابینی است. لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه محتاطانه می‌گوید درست است که تعداد زیاد پناهجویان فشار وارد می‌کند اما وظایف انسانی هم هست، همبستگی هم مهم است؛ همه این‌ها باید برنامه‌ریزی شوند.

دولت فرانسه از تقویت نیروهای راست در کشورش نگران است به همین خاطر مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه با طرح سهمیه‌بندی پناهجویان مخالف است. اسپانیا و پرتغال نگران افزایش بیکاری در کشورهای خود هستند.

اما در سوی دیگر کشوری چون آلمان که وضعیت اقتصادی بهتری دارد از این طرح استقبال می‌کند. با طرح جدید سهمیه‌بندی تقسیم پناهجویان در اروپا، آلمان سهم ۱۸ درصدی خواهد داشت در حالی که در سال گذشته این سهم ۲۶ درصد بود.

طرح سهمیه‌بندی پناهجویان، اروپا را به کشورهای مخالف و موافق تقسیم کرده است. آن‌چه به نظر می‌رسد این است که همه کشورها به آن «آری» نخواهند گفت بلکه پیش‌بینی می‌شود دو سوم کشورها، یعنی ۱۸ کشور از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا با آن موافقت کنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه ۲۷ ماه مه / ۶ خردادماه طرح خود را معرفی خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.