ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از کابل تا تهران و «تا آن سوی سمرقند»

شهزاده سمرقندی - میثم جعفری، هنرمند افغانستانی، در تهران از اولین ترانه خود با عنوان «نمی‌دانم چرا» رونمایی کرد. او فرزند عارف جعفری، هنرمند شناخته‌شده است.

عارف جعفری، خواننده شناخته‌شده افغان که حالا مدتی‌ست در تهران به سر می‌برد قرار است به زودی با پسر خود، میثم جعفری، روی صحنه برود.

میثم جعفری، هنرمند افغانستانی روی صحنه

میثم جعفری اولین ترانه خود را با عنوان «نمی‌دانم چرا» روز گذشته، بیست و ششم ماه مه، در تهران رونمایی کرد. آهنگ این ترانه را پدرش ساخته، تنظیم‌کننده آن میثم جعفری و نوازنده ویلن هادی نوری‌ است. میثم جعفری به رادیو زمانه گفت این اولین اجرای اوست که با کمک و راهنمایی‌ پدرش تهیه کرده است و قصد دارد خوانندگی را با جدیت پیگیری کند.

میثم جعفری با این که چند ساز محلی افغانی و از جمله «دمبوره هزارگی» را می‌نوازد اما گرایش زیادی به سبک موسیقی جوان‌پسند دارد.

عارف جعفری همراه با خانواده خود بیش از دو سال است که در تهران به سر می‌برد و در این مدت دو آلبوم از ترانه‌های جدید خود را عرضه کرده است. او می‌گوید با این که بازار اصلی ترانه‌های او در کابل است اما فضای هنری تهران روی هم رفته در بالا بردن کیفیت کار هنری او مناسب‌تر است.

آلبوم «قند پارسی» عارف جعفری که در برگیرنده ترانه‌های منتخب او از شاعران فارسی‌زبان مثل بابا طاهر، سعدی شیرازی، واصف باختری، قنبرعلی تابش و چند شاعر دیگر بود  سال پیش انتشار یافت. ناشر این آلبوم  خانه ادبیات در تهران است.

عارف جعفری در چند آلبوم خود به ویژه در آلبوم «گل بادام» که قبل از آلبوم «قند پارسی» منتشر شد ثابت کرد که مهارت استادانه‌ای در تنظیم ترانه‌های محلی هزاره به سبک پاپ دارد. اسم او در فضای هنری افغانستان شناخته و محبوب است و حالا مدتی‌ست که در ایران نیز علاقه‌مندان ترانه‌های او افزایش یافته است و تلویزیون‌های محلی ایران و افغانستان ترانه‌های او را پخش می‌کنند.

عارف جعفری در حال تهیه دو آلبوم جدید است که قرار است تا یک یا دو ماه دیگر وارد بازار تهران و کابل شود. آلبوم اول با عنوان «تا آن سوی سمرقند» بر اساس شعری از سعید بیابانکی، شاعر ایرانی تنظیم شده است.

او می‌گوید علاقه دارد هنر و تجربه‌های خود را به پسرش نیز منتقل کند و اکنون در حال گرداوری البومی با عنوان "تا آن سوی سمرقند" است.

رادیو زمانه با عارف جعفری گفت‌وگوی انجام داده که می‌توانید در اینجا گوش دهید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.