ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میزان بارندگی در ایران ۱۱ درصد کاهش یافته است

به‌گفته معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ایران، بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

به‌گفته معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ایران، بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

امسال میزان بارندگی نسبت به سال گذشته یازده درصد کاهش یافته است.

به گزارش سایت باشگاه خبرنگاران، ابتکار گفت: «این آمار نشان می‌دهد وارد یک مرحله سخت شده‌ایم و متأسفانه سوء مدیریت‌ها در دوره‌های گذشته در این زمینه تأثیرگذار بوده و شاهد بی‌توجهی به محیط زیست بوده‌ایم.»

تغييرات آب و هوا و صنعتی شدن سبب شده است که گازهای گلخانه‌ای توليد شده و دمای زمين افزایش یابد. معصومه ابتکار در این باره با بیان این‌که «در حال حاضر در ايران ۱.۵ درجه افزايش دما را تجربه می‌کنيم» گفت: «با توجه به افزايش دمای زمين و بالا آمدن سطح آب، جزاير در حال ناپديد شدن است.»

کمبود بارندگی در ایران به مشکلی بزرگ تبدیل شده است. سال گذشته بحران بی‌آبی به حاشیه دریای خزر و جنگل‌های اطرافش نیز رسید.

در این رابطه بیشتر بخوانید: «خشکسالی به جنگل‌های خزر رسیده است»

در فروردین سال ۱۳۹۴ نیز بارندگی کم و برداشت از آب‌های سطحی و زیرزمینی، میزان آب ورودی به سدهای تأمین‌کننده آب آشامیدنی تهران را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حجم آب موجود در مخزن سد‌های تهران در پایان اسفندماه ۹۳ به ۳۵۱ میلیون مترمکعب رسید. این در حالی است که این حجم در زمان مشابه سال پیش از آن، ۴۰۴ میلیون متر‌مکعب ثبت شده بود.

در این رابطه بیشتر بخوانید: آب سدهای تهران ۱۳ درصد کاهش یافته است

این درحالی است که به گفته حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در آغاز سال جدید آب رودخانه‌ها به دلیل نباریدن باران کافی و عدم بارش برف‌ سنگین در فصل زمستان و همچنین به دلیل استفاده نابه‌جا از منابع آب زیرزمینی ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به‌گفته وزیر نیرو «میزان بارش‌ها نیز در هر نوبت کمتر شده و به حداکثر ۱۰ میلی‌متر رسیده که به علت برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی و چاه‌های آب بخش زیادی از آن در این محیط‌ها جذب می‌شود و روان‌آب‌ها را کاهش می‌دهد.»

در این رابطه بیشتر بخوانید : کاهش نیمی از آب رودخانه‌های ایران

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.