ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران لیتر نفت در رودخانه کشکان لرستان نشت کرد

واژگون شدن سه تریلر حاوی هزاران لیتر نفت کوره در طی سه روز، رودخانه کشکان در لرستان را آلوده کرد.

واژگون شدن سه تریلر حاوی هزاران لیتر نفت کوره در طی سه روز، رودخانه کشکان استان لرستان را آلوده کرد.

۲۴ هزار لیتر نفت از این تریلر‌های واژگون شده نشت کرده و در رودخانه کشکان سرازیر شده است.

به گزارش روزنامه شهروند، مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل سازمان محیط‌ زیست استان لرستان دراین‌باره گفت: «ما برای این معضل بزرگ به رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست و استاندار لرستان نامه نوشتیم و بناست برای این موضوع کارگروهی ملی تشکیل شود تا مسأله را حل کند.»

مدیرکل محیط‌ زیست استان لرستان با بیان اینکه «بیشتر این آلودگی کنترل شده است»، افزود: «در عملیات امداد هم به‌خاطر نبود بیل مکانیکی از نیروی انسانی استفاده کردیم تا با بیل سدی در برابر انتشار آلودگی در رودخانه درست کنیم. سپس با استفاده از دستگاه لجن‌کش مقداری از نفت کوره را جمع‌آوری کردیم.»

پیش از این دو تریلر دیگر نیز در این استان واژگون شده بود. نخستین تریلر در روز اول فروردین خاک لرستان را آلوده کرد و دومین تریلر چندی پس از آن در جاده خرم‌آباد بروجرد، مواد سوختی را به محیط‌ زیست وارد کرد.

حل مشکل تردد تریلرها و واژگونی آنها در این جاده ماه‌ها محل مناقشه است اما تاکنون برای حل آن اقدامی عملی صورت نگرفته است.

نشت مواد نفتی یا به عبارتی محموله‌های سوختی این تریلرها در رودخانه کشکان و خاک منطقه آسیب‌‌های بسیار جدی به این رودخانه و اکوسیستم آن وارد می‌کند و حتی ممکن است آلودگی‌های رودخانه کشکان به رودخانه‌های سیمره و کرخه هم وارد شود و آلودگی بزرگ‌تری را با خود همراه کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.