ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستکم ۷۱ غيرنظامی در حمله ارتش سوریه به شمال این کشور کشته‌شدند

مخالفان دولت سوريه اين حمله را "کشتار جمعی بزرگی" ناميده‌اند که از زمان آغاز بحران سوريه سابقه نداشته‌ است.

در حمله هوايی نيروهای دولتی سوريه به شمال اين کشور دستکم ۷۱ غيرنظامی سوری کشته شدند. مخالفان دولت سوريه اين حمله را «کشتار جمعی بزرگی بی‌سابقه» ناميده‌اند.

به گفته ناظران حقوق بشر سوريه هلی کوپترهای ارتش سوريه با «بمب‌ بشکه‌ای» به اين منطقه حمله کردند. در بين کشته‌شدگان زنان و کودکان ديده می‌شوند. اين حمله در منطقه ال باب و شرق حلب که تحت کنترل نيروهای دولت اسلامی (داعش) قرار دارند انجام شده ‌است.

بمب‌های بشکه‌ای از بشکه‌های نفت تشکيل شده که در آن مواد منفجره و خرده های فلزی ريخته شده است.

ال باب در چهل کيلومتری شمال استان حلب قرار دارد و اين حمله در مرکز خريد اين شهر صورت گرفته ‌است. بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه مخالفان دولت سوريه اين حمله را "کشتار جمعی بزرگی" ناميده‌اند که از زمان آغاز بحران سوريه سابقه نداشته‌ است. در نتيجه اين حمله مغازه‌ها و اتومبيل‌های زيادی در آتش سوختند.

ديده بان حقوق بشر سوريه نزديک به گروه‌های اپوزيسيون مخالف بشر اسد، رييس‌جمهوری سوريه است که از طريق شبکه‌های اطلاعاتی محلی خبرهای مربوط به سوريه را منتقل می‌کند.

فعالان حقوق بشر و سازمان ملل بکارگيری بمب‌های بشکه‌ای را که توسط دولت سوريه در مناطقی که شهروندان عادی در آنجا زندگی می‌کنند را محکوم کرده اند.

تاکنون در جنگ داخلی سوريه که مدت ۴ سال از آعاز آن می گذرد بيش از ۲۲۰ هزار نفر کشته شده‌اند. شهر حلب، دومين شهر بزرگ سوريه پس از دمشق است که بخش شرقی آن از ۲۰۱۲ تحت کنترل مخالفان بشاراسد قرار دارد.

از ۱۴ استان سوريه دو استان ادلب و رقه تحت کنترل نيروهای اسلامی هستند. به گفته ناظران، دولت اسلامی داعش نيمی از خاک سوريه به ويژه بخش‌های شمالی و شرقی را تحت کنترل دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    جان برنن رئیس فعلی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در سال 2012 که مشاور ضدتروریستی کاخ سفید بود گفت: ”ما شاهد بوده‌ایم که حزب‌الله شبه‌نظامیان یمنی و سوری را آموزش می‌دهد“. جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ژانویه 2014 گفت: رژیم ایران به تأمین تسلیحات و دیگر کمکهای خود به گروه حوثی در یمن و شبه‌نظامیان شیعی در بحرین ادامه می‌دهد تا بتواند دخالتهایش را گسترش دهد. یک فرمانده نظامی حزب‌الله در لبنان گفت: رژیم ایران در یمن احتمالاً درگیر راه‌اندازی سکوهای موشکی و دیگر تسلیحات است و ما نیز در حال انتقال تجاربمان در زمینه جنگ چریکی به حوثیها هستیم.