ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بنرهای مراسم سالگرد درگذشت آيت‌الله طاهری در اصفهان جمع‌آوری شد

آيت‌الله طاهری، امام جمعه پيشين اصفهان خرداد ۱۳۹۲ درگذشت. او در سال ۸۱ در اعتراض به رفتار حکومت با آيت‌الله منتظری طی نامه‌ای سرگشاده به رهبر ایران از سمت خود استعفا کرد.

بنرهای مراسم سالگرد درگذشت آيت‌الله جلال‌الدين طاهری، امام جمعه پيشين اصفهان از خيابان‌های اين شهر جمع‌آوری شد.

آيت‌الله طاهری از روحانيون منتقدی بود که به رفتار حکومت با آيت‌الله منتظری و ميرحسين موسوی اعتراض کرد

محمد طاهری فرزند آيت‌الله طاهری، امروز يکشنبه ۱۰ خرداد به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت که اين بنرها توسط «مأموران منتسب به شهرداری اصفهان» جمع‌آوری شده‌اند.

مراسم دومين سالگرد درگذشت امام جمعه پيشين اصفهان قرار است روز سه‌شنبه ۱۲ خرداد در مسجد اعظم حسين‌آباد اصفهان و با سخنرانی عبدالواحد موسوی لاری، وزير کشور دولت محمد خاتمی برگزار شود.

محمد طاهری جمع‌آوری بنرهای اين مراسم را «ناسپاسی» دانسته و افزوده: «اين حق ياران انقلاب نيست که بنرهای مراسم آن‌ها جمع‌آوری شود اما کسانی که بعد از فتح آمدند هر مراسمی خواستند در شهر بگيرند و هر مراسمی را هم که خواستند برهم بزنند.»

آيت‌الله جلال طاهری حسین‌آبادی، امام جمعه پيشين اصفهان ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ درگذشت. او از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۸۱ امام جمعه اصفهان بود اما در سال ۸۱ در اعتراض به رفتار حکومت ايران علیه آيت‌الله حسينعلی منتظری، مرجع تقليد شيعه با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی از سمت امامت جمعه استعفا کرد.

به دنبال انتشار اين نامه سرگشاده، دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی چاپ استعفانامه آيت‌الله طاهری را در مطبوعات ممنوع کرد.

تنها روزنامه «آزاد» اين استعفانامه را چاپ کرد که به همين دليل توقيف شد.

پس از آن نیز در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آیت الله طاهری از «میرحسین موسوی» حمایت کرد. او در اعتراض به نتایج بحث‌برانگیز آن انتخابات نیز گفت: «همصدا با اکثریت مردمِ رای باخته، این انتخابات را مخدوش و آن را باطل و تصدی مجدد رئیس دولت را برای دور بعد نامشروع و غاصبانه می‌دانم».

مراسم خاکسپاری آيت‌الله طاهری در تاريخ ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ در اصفهان با حضور جمعيتی که نزيک به ۵۰۰ هزار نفر برآورد شد، برگزار گرديد.

هر چند به گفته محمد طاهری، جلال‌الدين طاهری وصيت کرده‌بود که جسدش در «حرم حضرت معصومه» در قم و کنار حسين‌علی منتظری دفن شود اما پيکر او در کنار نشان يادبود پسر مفقودالاثرش در تخت فولاد (گلستان شهدا اصفهان) دفن شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.