ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ایران ۱۷ نفر در یک روز اعدام شدند

تنها در روز دوشنبه ۱۱ ارديبهشت‌ماه ۱۷ نفر در کرج و ارومیه اعدام شدند.

تنها در روز دوشنبه ۱۱ خردادماه ۱۷ نفر در کرج و ارومیه اعدام شدند.

به گزارش هرانا، تارنمای خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، صبح امروز، دوشنبه ۱۱ خردادماه، ۱۲ محکوم جرائم مواد مخدر در زندان قزل‌حصار کرج به دار آويخته شدند و يکی از محکومان پیش از اجرای حکم، بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داد.

از هویت اعدام‌شدگان اطلاعی در دست نيست و به‌طور رسمی نيز مسئولان در اين‌باره اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

اين محکومان به اعدام روز شنبه به انفرادی منتقل شده بودند.

بنا به این گزارش، در دو روز گذشته وضعيت زندان قزل‌حصار متشنج بوده و زندانيان اعدامی سالن سه واحد دو اين زندان اعتصاب غذا کرده بودند.

خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در زندان قزل‌حصار از افزایش اعدام‌ها در این زندان اظهار نگرانی کرده و خواسته‌اند که سازمان‌های حقوق بشری صدای آن‌ها را به گوش جهانیان برسانند.

همچنین سحرگاه روز دوشنبه چهار محکوم جرائم مواد مخدر به نام‌های اردلان راهدار، محمد رشيد راهدار، حبيب راهدار و شيرزاد رشيدی در زندان مرکزی اروميه به دار آويخته شدند. این افراد روز یکشنبه به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند.

درباره این اعدام‌ها نیز تاکنون مسئولان قضايی اظهار نظری نکرده‌اند.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران می‌گویند روند اجرای احکام اعدام طی هفته‌های گذشته، در سراسر کشور سير صعودی داشته است. بخشی از اين اعدام‌ها علنی و در برابر دیدگان مردم و بقيه اغلب شامل اعدام‌های اعلام نشده‌ای بوده‌ که به‌طور رسمی نیز خبر آن‌ها منتشر نشده‌اند.

ایران، پس از چین بیشترین تعداد اعدام‌ها در میان کشورهای جهان را دارد. فشارهای بین‌المللی بر جمهوری اسلامی موجب شد که در ماه‌های گذشته مقامات ایران وعده کاهش اعدام‌ها را بدهند. پيش از این قرار بود در ارديبهشت‌ماه سال جاری لايحه‌ای مبنی بر کاهش مجازات اعدام برای جرائم مواد مخدر، در مجلس مطرح شود اما نه تنها تصمیمی در این‌باره گرفته نشده بلکه تعداد اعدام‌ها نیز افزایش یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    حکومت جمهوری اسلامی با سرکوب و خفقان و اعدام به حیات خودش ادامه میدهد و خواهد داد و اگر روزی به اعدام و سرکوب و خفقان پایان دهد اونروز جمهوری اسلامی نخواهد بود

  • مسعود

    هر قاچاقچی دهها انسان را معتاد می کند.هر معتاد زندگی چند خانواده را ویران می کند.شخصا حاضرم سر قاچاقچی ها را با چاقو ببرم.

  • amir

    زیباکلام: صداوسیما نماینده اقل منطقِ رسانه ملی مانند منطقِ استالیت ۸ درصدی است و مانند استالین برخورد می‌کندین است و درست مانند استالین رفتار می‌کند. استالین می‌گفت هرفردی با ما نیست پس علیه ماست. صداوسیما نیز می‌گوید هر کسی با اح مدی‌نژاد و گروه‌های پایداری یا افراطیون نباشد؛ قطعا مخالف صداوسیماست !!

  • امیر

    اینها رو باید سنگسار کرد یا ده صلیب کشاند چیزی که خودشون خاستند مرگ برای اینها کمه

  • صدیقه

    سلام من هم 3سال پیش برادرم که از من بزرگتر بود در زندان لنگرود قم اعدام شد به جرم مواد مخدر وحتی قاضی پرونده میدانست که مواد مخدر متعلق به کس دیگری است و برادرم فریب خورده صاحب جنس بوده برادرم میدانسته که مواد مخدر است ولی نمیدانسته کراک است به برادرم گفته بود 2کیلو تریاک است و برادرم از روی سادگی و همچنین آشنایی که با او داشته داخل ساک حاوی مواد نگاه نکرده بود در آن روز 46نفر از آن زندان اعدام شدند که یک نفرشان زن بود از زمان مرگ برادرم خانواده ام دیگر رنگ خوشی بچشم ندید من دلم بحال پدر و مادرم میسوزد که چند سال پسرت را بزگ کنی و در یک روز و به این راحتی از دستش بدی.

  • محمدرضا

    ایرانیان بدانید واگاه باشید این مادون حیوانها به هیچ موجود زنده ای رحم نمی کنند و رحم نخواهند کرد زیرا تفکر انها تفکر داعشی است . برای نجات خود وخانواده تان زمان را از دست ندهید. تنها راه نجات مبارزه است