ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیروزآبادی: داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با ناچیز خواندن خطر و تهدید «دولت اسلامی» گفت اگر داعش به نزدیکی ۴۰ کیلومتری مرزهای کشور برسد، نابود خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران می‌گوید اگر داعش به نزدیکی ۴۰ کیلومتری مرزهای کشور برسد، نابود خواهد شد.

حسن فیروزآبادی روز سه‌شنبه ۱۲ خرداد و در حاشیه یک مراسم یادبود، اعلام کرد که داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد، در غیر اینصورت نابود خواهد شد.

فرماندهان نظامی و مقامات امنیتی ایران، حد فاصل نزدیکی نیروهای داعش به مرزهای ایران را ۴۰ کیلومتر تعیین کرده و آن را خط قرمز این کشور خوانده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با ناچیز خواندن تهدید و خطر داعش برای ایران، از رسانه‌ای شدن سخنان فرمانده نیروی زمینی ایران در سالروز آزادی خرمشهر در مجلس ابراز تاسف کرد.

۹ روز پیش‌تر، فرمانده نیروی زمینی ایران در جلسه مجلس، خطر و تهدید داعش را برجسته کرد و خواستار حمایت نمایندگان از تقویت ارتش و سپاه شد. امیر پوردستان که به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر در جنگ هشت ساله به مجلس رفته بود، از جمله گفت: «داعش پیش‌بینی انبارهای مهمات و نیرو در استان‌های مرزی را کرده و می‌خواست یک‌سری ترورها و انفجارها در خاک ایران انجام دهد.»

پوردستان با اشاره به ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در تابستان گذشته، عنوان کرد که پنج تیپ رزمی در کمتر از سه روز خود را به مرزهای ایران رساندند و نفرات پیاده و بالگردهای ایرانی تا عمق ۴۰ کیلومتری عراق نیز پیشروی کردند.

حسن فیروزآبادی گفته که گزارش فرمانده نیروی زمینی نباید رسانه‌ای می‌شد زیرا برخی شبهه‌‌ها را ایجاد کرد. خبرگزاری «ایسنا» به نقل از فیروزآبادی نوشت: «متاسفم که گزارش اخیر امیر پوردستان خبری شد. ما هرگز داعشی در مرزها نداشتیم.»

به نظر می‌رسد اشاره فیروزآبادی به ایجاد شبهه، عمومی شدن دستور ستاد کل نیروهای مسلح در اعزام فوری پنچ تیپ رزمی به نقاط مرزی ایران باشد. عملیات بازگو شده توسط فرمانده نیروی زمینی، می‌تواند تاییدی باشد به دخالت مستقیم ایران در امور عراق و جدی بودن خطر و تهدید داعش.

وزیر دفاع، وزیر اطلاعات و معاون امنیتی این وزارتخانه، کوشیده‌اند در موضع‌گیری‌های خود، خطر داعش را با اعلام توان بالای اطلاعاتی و نظامی ایران، کم‌رنگ یا بی‌رنگ معرفی کنند.

هم‌زمان با فیروزآبادی، معاون امنیتی وزارت کشور نیز تهدید داعش برای ایران را رد کرد. خبرگزاری "مهر" به نقل از حسین ذوالفقاری نوشت: «داعش یا نیروهای تروریستی تکفیری یک توان نظامی تهدیدکننده برای ایران نیستند.»

معاون امنیتی وزیر کشور عنوان کرده که «نیروهای تکفیری»، به صورت سازمان‌یافته و مکانیزه، توان تصرف حوزه امنیت ایران را ندارند. ذوالفقاری خبر داده که ستاد کل نیروهای مسلح، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، شورای امنیت کشور و نیروهای امنیتی انتظامی، برای تمامی سناریوهایی که ممکن است روی دهد، برنامه ریزی و کنترل لازم را دارند.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران در نماز جمعه ۸ خرداد تهران از شناسایی و انهدام هسته‌های مرتبط با داعش در ایران خبر داده و گفته بود اعضای تیمی که فردی به نام هشام عزیزی معروف به «ابوحفص» در استان‌های مختلف ایران ایجاد کرده بود، دستگیر شده‌اند.

حسین دهقان، وزیر دفاع ایران نیز روز ۷ خرداد اعلام کرد نیروهای داعش فاصله زیادی با مرزهای ایران دارند اما در صورت نزدیک شدن، پاسخ «دندان‌شکن» دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    یکطرف فرمانده نیروی زمینی‌ خطاب به نمایندگان "مجلس" می‌گوید خطر حمله داعش است و چون سلاح‌های ما قدیمی‌ است باید سلاح خرید! و این آقا می‌گوید داعش هیچ غلطی نمیتواند بکند! در این محفل دروغ گویان فهمیدن حقیقت کاری است بس دشوار! شاد باشید. حمید

  • amir

    ایران سالهاست توسط داعش تصرف شده !

  • Sam

    تو مگر اصلا مرد جنگ هستی سوسول؟ داعش اگر هم بیاید,تو روز قبلش فرار کردی کانادا. آخرش ما مردم باید بجنگیم.