ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسانه‌های آمریکا: بلاتر هدف اف‌بی‌آی قرار دارد

برخی از رسانه‌های آمریکا می‌گویند در رابطه با فساد مالی فیفا سپ بلاتر، رئیس مستعفی آن نیز هدف پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) قرار دارد.

چهار روز پس از انتخاب مجدد سپ بلاتر به ریاست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) او استعفایش از این سمت را اعلام کرد اما توضیحات او مبهم بود. اکنون برخی از رسانه‌های آمریکا می‌گویند در رابطه با فساد مالی فیفا بلاتر نیز هدف پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) قرار دارد.

سپ بلاتر پس از نشست خبری که استعفای خود را اعلام کرد.

یک روز پس از اعلام استعفای سپ بلاتر بحث بر سر انگیزه‌های‌ او برای چنین اقدامی ادامه دارد. او خود در این‌باره چیزی نگفت و تنها به این بسنده کرد که فکر نمی‌کند دیگر به وی اعتمادی وجود داشته باشد و یا این‌که «فیفا به یک تغییر اساسی نیاز دارد».

اما رسانه‌های آمریکا «انگیزه» دیگری یافته‌اند. رویترز، نیویورک ‌تایمز و شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا بر این نظرند که در پیوند با رسوایی مالی اخیر که منجر به بازداشت چند تن از مسئولان فیفا شد، پلیس فدرال و دفتر دادستانی آمریکا تحقیقات درباره بلاتر را آغاز کرده‌اند. دستگاه قضائی آمریکا و اف‌بی‌آی در این‌باره اظهارنظری نکرده‌اند.

صبح چهارشنبه ۲۷ ماه مه / ۶ خرداد هفت تن از مقام‌های فیفا به اتهام فساد مالی و پول‌شویی در زوریخ بازداشت شدند. آن‌ها از جمله ۱۴ مظنونی هستند که به اخاذی و تقلب در دو دهه گذشته متهم شده‌اند. اتهامات حول گرفتن رشوه بيش از ۱۰۰ ميليون دلار است. افزون بر اين، مقامات سوئيس در حال بررسی اتهامات رشوه‌خواری در ارتباط با اعطای برگزاری جام جهانی به روسيه و قطر در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ هستند.

از دو روز پیش نیز نام جروم والکه، دست راست بلاتر به میان آمد و رسانه‌ها نوشتند که او ۱۰ میلیون دلار به رئیس اتحادیه فوتبال آمریکای مرکزی و کارائیب رشوه داده‌ است اما او این اتهام را رد کرد.

تا کنون مقامات قضائی همواره گفته‌اند که بلاتر جزو متهمان نیست.هفته گذشته لرتا لینچ، دادستان کل آمریکا نیز بر این موضوع تأکید کرد. روز سه‌شنبه دفتر دادستانی فدرال سوئیس نیز یک بار دیگر اعلام کرد که بلاتر متهم نشده است. استعفای او اما تأثیری بر دادرسی قضائی در حال انجام نگذاشته است.

با استعفای بلاتر، رئیس جدید فیفا در کنگره ویژه‌ای که قرار است بین دسامبر ۲۰۱۵ و مارس ۲۰۱۶ برگزار شود انتخاب خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    قطعآ بلاتر جزو مفسدین است و غیر ممکن است که از موضوع آگاه نبوده باشد . متاسفانه ورزش را به کثافت کشیده اند و با این رشوه های کلان دیگر هیچ اعتمادی به فیفا نیست و کاندید شدن مجدد بلاتر نشان دهنده حب جاه و مقام بوده است و اکنون که دیده پرده ها دارد می افتد ، به ناچار استعفا داده که هیچ ارزشی هم ندارد .