ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گرد و غبار، هوای آذربایجان شرقی را به وضعیت هشدار رساند

هوای آذربایجان شرقی به علت گرد و غبار شدید در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گفته حمید قاسمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، ورود گرد و غبار به این استان، روز پنج‌شنبه ۱۴ خرداد هوای تبریز و چند شهر دیگر را به وضعیت ناسالم کشاند.

هوای آذربایجان شرقی به علت گرد و غبار شدید در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش نصرنیوز، قاسمی گفت: «بر اساس اطلاعات ایستگاه آلودگی هوا میزان گرد و غبار در تبریز نسبت به ذرات معلق به ۱۷۱ پی.اس.آی، میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.»

پی.اس.آی، همان «پوند بر اینچ مربع» است که به فشار حاصل از نیروی یک پوندی بر سطح یک اینچ مربع گفته می‌شود. شاخص آلودگی هوا اگر زیر ۱۰۰ پی.اس.آی باشد سالم، بین ۱۰۰ و ۲۰۰ ناسالم و در وضع هشدار، بین ۲۰۰ و ۳۰۰ وضع اضطرار و ۳۰۰ به بالا وضع بحرانی به شمار می‌رود.

قاسمی افزود این پدیده فرامنطقه‌ای است و به جز شهرهای کلیبر و خداآفرین، شهرستان‌های دیگر این استان را نیز فراگرفته است. همچنین به گفته او میزان گرد و غبار در شهرستان‌های جنوبی استان بیشتر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت دید افقی در تبریز اکنون به یک کیلومتر رسیده است.

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز گفته است گرد و غبار تا روز دوشنبه در استان ادامه خواهد داشت. تغییر جریان‎های جوی از میزان گرد و غبار خواهد کاست.

از سوی دیگر احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است طی دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های البرز، تهران، قم، مرکزی، شمال اصفهان و سمنان وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

در این مدت در استان‌های شمال شرق و شرق کشور نیز وزش باد شدید در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عزیز

    عجب بهار بدی است