ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک استاد دانشگاه در ایران از تدریس محروم شد

دکتر زکريا قادری، استاد علوم سياسی دانشگاه آزاد کرمانشاه (علوم و تحقيقات)، با فشار حراست دانشگاه، از ادامه تدريس در اين دانشگاه محروم شد.

دکتر زکريا قادری، استاد علوم سياسی دانشگاه آزاد کرمانشاه (علوم و تحقيقات)، با فشار حراست دانشگاه، از ادامه تدريس در اين دانشگاه محروم شد.

زکريا قادری، استاد علوم سياسی دانشگاه آزاد کرمانشاه (علوم و تحقيقات)

هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران نوشته است دلایل محرومیت از تحصیل وی «غیرعلمی» بوده و زکريا قادری نیز دليل آن را مباحثات مطرح شده در کلاس‌ها و مقالات منتشره از وی عنوان کرده است.

این استاد دانشگاه گفته است: «اواسط ترم مدير گروه گفت که از بالا به من فشار آوردند که نه تنها ترم‌های بعد، هيچ واحدی به من تعلق نگيرد بلکه همين ترم جاری هم واحدهای شما را پس گرفته و به همکارهای ديگر تحويل دهند.»

قادری افزوده است: «گفتند که بارها از طرف حراست، رياست دانشگاه و دانشکده و معاون آموزشی به من (مديرگروه) اطلاع‌رسانی کرده‌اند که واحدهای تدريسی شما پس گرفته شود و عذر شما را خواستند.»

اسفندماه سال گذشته نیز قاسم اکسیری‌‌فرد، استاد فیزیک دانشگاه خواجه نصیر تهران نه به دلایل علمی که به دلیل داشتن «صدای نازک و زنانه» رد صلاحیت شد.

این نوع اخراج‌ها در حالی همچنان ادامه دارد که یکی از وعده‌های مسئولان وزارت علوم در دولت حسن روحانی بازگشت استادان اخراجی به دانشگاه‌ها اعلام شده بود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نیز در مهرماه سال گذشته، با انتقاد از «روند معیوب نابه‌‌جای بازنشستگی زودهنگام اساتید» گفته بود که «این طور نباشد که استاد کلاس در بیان عقاید خود آزاد نباشد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.