ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش در آستانه تصرف شهر حسکه سوریه

حملات هوایی ائتلاف جهانی علیه «دولت اسلامی» (داعش) به‌رهبری آمریکا جنگجویان این گروه را متوقف نکرده است. آن‌ها اکنون در دروازه شهر حسکه قرار دارند.

حملات هوایی ائتلاف جهانی علیه «دولت اسلامی» (داعش) به‌رهبری آمریکا جنگجویان این گروه را متوقف نکرده است. آن‌ها اکنون در دروازه شهر حسکه قرار دارند.

تصرف حسکه ضربه سنگینی به دولت سوریه محسوب می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نبردهای شدید در دروازه شهر کردنشین حسکه، مرکز استانی به همین نام، روز جمعه ۵ ژوئن / ۱۵ خردادماه نیز ادامه دارد.

داعش قصد دارد حسکه را از دست نیروهای سوریه و شبه‌نظامیان کرد خارج سازد.

نبردهای حسکه که از تاریخ ۳۰ ماه مه / ۹ خردادماه آغاز شده روز پنج‌شنبه در جنوب و جنوب شرقی این شهر که در کنترل نیروهای دولتی سوریه قرار دارد، ادامه یافت.

بر اساس اطلاعات دیده‌بان حقوق بشر سوریه، شامگاه پنج‌شنبه داعش یک خودرو تله‌گذاری‌شده را در نزدیکی محل استقرار نیروهای ارتش در بخش جنوبی حسکه منفجر کرد. روز قبل از آن نیز شش نفر از نیروهای داعش در اطراف این شهر دست به انفجار انتحاری توسط خودروهای تله‌گذاری‌شده زدند.

به‌گفته برخی از ساکنان محل، خانواده‌هایی که در جنوب و جنوب شرقی حسکه زندگی می‌کنند به سوی بخشی که در اختیار کردها قرار دارد و در شمال و غرب شهر واقع است، گریخته‌اند.

آن‌ها می‌گویند با تصرف یک نیروگاه برق توسط داعش جریان برق نیز در حسکه قطع شده است.

تصرف حسکه ضربه سنگینی به دولت سوریه محسوب می‌شود و به داعش این امکان را می‌دهد که به نفوذ خود با کمک نیروهای موجود در عراق ادامه دهد. بدین ترتیب پس از ادلب در شمال غرب که در دست القاعده است و رقه مرکز اصلی نیروهای داعش، حسکه سومین مرکز استان است که به دست نیروهای اسلامگرا می‌افتد.

روزنامه سوری الوطن، نزدیک به حکومت سوریه، به انتقاد از عدم دخالت نیروهای کرد در نبردهای حسکه پرداخته و نوشته است که از «ضعف برخی از برادران کُرد» شگفت‌زده شده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید روز پنج‌شنبه حملات هوایی جدید نیروهای دولتی در شمال سوریه غیرنظامیان بسیاری را به کشتن داده است. این نهاد غیردولتی بارها استفاده رژیم سوریه از بمب‌های بشکه‌ای را افشا کرده اما حکومت سوریه این موضوع را رد کرده است.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، رژیم بشار اسد به این طریق از غیرنظامیانی که در مناطق تحت کنترل شورشیان به‌سر می‌برند، انتقام می‌گیرد؛ به‌ویژه در شمال کشور که چندین شهر مرزی خود با ترکیه را از دست داده است.

یک منبع امنیتی سوری به خبرگزاری فرانسه گفته است که پس از عقب‌نشینی‌های رژیم سوریه، هزاران نیروی نظامی عراقی و ایرانی برای دفاع از دمشق و اطراف آن به سوریه اعزام شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.