ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم زندان و شلاق رائف بدوی، وبلاگ‌نویس سعودی تأیید شد

دیوان عالی کشور عربستان سعودی حکم ۱۰ سال زندان و تحمل یک‌هزار ضربه شلاق رائف بدوی، وبلاگ‌نویس زندانی را تأیید کرد.

دیوان عالی کشور عربستان سعودی حکم ۱۰ سال زندان و تحمل یک‌هزار ضربه شلاق رائف بدوی، وبلاگ‌نویس زندانی را تأیید کرد.

رائف بدوی، وبلاگ‌نویسی که به اتهام توهین به اسلام در عربستان سعودی محکوم به زندان و شلاق شده است

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، انصاف حیدر، همسر رائف بدوی روز یکشنبه ۷ ژوئن / ۱۷ خردادماه ضمن اعلام این خبر گفت این تصمیمی «غیرقابل فسخ» است.

انصاف حیدر که در کانادا ساکن است گفت از این حکم که سه ماه پس از درخواست تجدیدنظر صادرشده، «شگفت‌زده» شده است.

او اظهار امیدواری کرد که با آغاز ماه رمضان و با روی کار آمدن پادشاه جدید در عربستان عفو عمومی شامل حال زندانیان عقیدتی، از جمله همسرش، شود.

در بهمن‌ماه سال گذشته (ژانویه سال جاری) ملک سلمان ۷۹ ساله پس از مرگ برادر ۹۰ ساله‌اش، ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان شد.

رائف بدوی از سال ۲۰۰۸ وبلاگی راه‌اندازی کرد تا در آن از یک جامعه سکولار آزاد دفاع کند. او در سال ۲۰۱۲ به اتهام ارتداد، توهین به شخصیت‌های مذهبی، توهین به دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود، راه‌اندازی وب‌سایت برای ایجاد بحث پیرامون وهابیت، تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن امنیت عمومی به ۱۰ سال زندان و تحمل یک‌هزار ضربه شلاق و همچنین پرداخت جریمه نقدی‌ معادل ۲۶۷ هزار دلار محکوم شد.

برای اجرای حکم شلاق دادگاه دستور داد که تا پایان هزار ضربه شلاق هر هفته ۵۰ ضربه اجرا شود. ۵۰ ضربه نخست در ۹ ژانویه سال جاری میلادی اجرا شد اما پس از آن به دلیل وضعیت جسمانی او این حکم به تعویق افتاد.

وضعيت رائف بدوی در سراسر جهان بازتاب یافت و محکوم شد. سازمان ملل متحد محکومیت او را «بی‌رحمانه و غيرانسانی» خواند و آزادی او بارها توسط سازمان‌های مدافع حقوق بشر، از جمله عفو بین‌الملل خواسته شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    از احکام قرون وسطائی اسلام من در آوردی محمد و اعراب بادیه نشین عربستان انتظاری جز این نیست . مرگ بر تمامی حکومتهای و سران به اصطلاح اسلامی در سرتاسر جهان ، از خامنه ای تا اسد جنایتکار و اردوغان تا ملک سلمان .

  • a

    یک هزار ضربه شلاق؟! دیگه از این بنده خدا چی می مونه یکی بیاد به این مسلمونهای وحشی یادآوری کنه ما داریم تو چه قرنی زندگی می کنیم ...