ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تغييرات آب و هوايی موضوع اصلی دومين روز نشست گروه ۷

آنگلا مرکل در نشست پايانی گروه هفت در ايالت باواريای آلمان از تمام اعضای اين گروه خواست تا به تعهداتشان برای کاهش توليد گازهای گلخانه ای پايبند باشند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان رهبران هفت کشور صنعتی جهان را برای دستیابی به توافقی بر سر اهداف دشوار آب و هوايی تشويق کرد.

به گزارش رویترز، او در نشست پايانی گروه هفت در ايالت باواريای آلمان از تمام اعضای اين گروه خواست تا به تعهداتشان به کاهش توليد گازهای گلخانه ای پايبند باشند.

جی۷ نشست سران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان شامل آمریکا، آلمان، کانادا، ایتالیا، بریتانیا، ژاپن و فرانسه است. این گروه که پیش از مناقشه اوکراین گروه ۸ نامیده می‌شد، در پی کنار گذاشتن روسیه جی ۷ نام گرفت.

تغييرات آب و هوايی در صدر دستور کار جلسه روز دوشنبه هشتم ژوئن قرار داشت.

همانطور که ديپلمات‌ها و فعالان محيط زيست پيش‌بينی می‌کردند، کشور ژاپن بيش از ساير اعضا در اين اجلاس دغدغه محيط زيستی دارد.

شينزو آبه، نخست وزير ژاپن در اين جلسه گفت بهتر است که تمام کشورها هدف اصلی خود را در اين نشست پيگيری جدی کاهش گاز دی اکسيد کربن قرار دهند.

کانادا یک مخالف تمام عیار

کانادا و ژاپن از جمله کشورهايی به شمار می‌روند که به بسياری موارد پيمان کيوتو (پيمانی بين‌المللی به منظور کاهش صدور گازهای گل‌خانه‌ای) در سال ۱۹۹۷ متعهد نبودند. استیون هارپر، نخست وزیر کانادا بارها مخالفت خود را علیه پیمان کیوتو ابراز داشته است.

فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهوری فرانسه که ميزبان نشست سران سازمان ملل متحد برای مبارزه با تغييرات آب و هوايی در پايان سال جاری خواهد بود نيز خواستار تعهد بلندمدت گروه جی۷ در پايان بخشيدن به وابستگی خود به سوخت‌های فسيلی شد.

با اين حال به گفته مارتين کيسر، رئيس صلح سبز سياست‌های بين‌المللی آب و هوا، اختلاف ‌نظرها بر سر رسيدن به توافقی برای کاهش الزام‌آور سوخت‌های فسيلی ميان کشورهای صنعتی بسيار بالاست. او گفت:«اين کشورها بايد به تعهدی الزام‌آور در استفاده از انرژی‌های تجديدپذير برسند، در غير اين صورت وضع محيط زيست بهبود نخواهد يافت.»

پيشتر نيز آنگلا مرکل خواستار تخصيص بيش از ۱۰۰ ميليارد دلار به صندوق سبز آب و هوايی از سوی هفت کشور صنعتی شده بود. صندوق سبز آب و هوايی(CGF) در پانزدهمين نشست تغييرات آب و هوايی سازمان ملل در کپنهاگ دانمارک تأسيس شد و هدف اصلی آن کمک به کشورهای فقير برای داشتن آب و هوايی پاک‌تراست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.