ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بازداشت» برخی از اخلالگران مراسم درگذشت آیت‌الله خمینی

اسماعيل کوثری، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ایران اعلام کرد که برخی از اخلالگران مراسم درگذشت آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران، بازداشت شده‌اند.

اسماعيل کوثری، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ایران اعلام کرد که برخی از اخلالگران مراسم درگذشت آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران، بازداشت شده‌اند.

در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمينی در حالی‌که حسن روحانی سخنرانی می‌کرد مخالفان و موافقان دولت در پاسخ به هم شعار می‌دادند.

کوثری امروز، دوشنبه ۱۸ خردادماه به خبرگزاری تسنیم گفت: «برخی از اين افراد به‌صورت سازمان‌يافته قصد داشتند به‌اسم افراد حزب‌اللهی مراسم را به‌هم بزنند.»

در مراسم سالگرد درگذشت آيت‌الله خمينی در حالی‌که حسن روحانی، رئيس‌جمهور ایران سخنرانی می‌کرد گروهی از مخالفان مذاکرات هسته‌ای شعارهايی سر دادند و در مقابل طرفداران دولت نيز با شعارهايی به آن‌ها پاسخ گفتند.

همچنین پس از این ماجرا تعدادی از مخالفان دولت قصد داشتند با سر دادن شعارهایی سخنرانی حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی را نیز به‌هم بزنند.

اسماعیل کوثری گفت این افراد قصد داشتند حزب‌الله را «بدنام» کنند و به همین دلیل باید با آن‌ها برخورد شود.

این در حالی است که غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری روز دوشنبه خود از این دستگیری‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «هنوز [در این رابطه] پرونده‌ای به دادسرا ارسال نشده است.»

اژه‌ای افزود: «اخلال در نظام اجتماعی و اجتماعات در قانون آمده است و نیروی انتظامی می‌تواند بر اساس قانون وارد شود، اما تمام مسأله با قوه قضائیه نیست و وزارت کشور و دولت و نیروی انتظامی هم می‌توانند وارد شوند، اما این‌که بگویید ما شدیدتر از قانون وارد شویم، امکان ندارد.»

این اقدامات واکنش‌هایی را میان جناح‌های مختلف حکومت ایران برانگیخت. طرفداران دولت آن‌ها را محکوم کردند در حالی‌که مخالفان، چنین حرکاتی را نشانگر «حرکت انقلابی مردم» دانستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.