ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت چند فعال شبکه‌های اجتماعی به اتهام «اقدام ضدامنیتی»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران از بازداشت پنج فعال شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران از بازداشت پنج فعال شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

محسنی اژه‌ای امروز، دوشنبه ۱۸ خردادماه در نشست رسانه‌ای خود گفت: «پنج عضو معاند که به صورت شبکه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های موبايلی اقدام به ارسال فراخوان برای حضور مردم در خيابان‌ها می‌کردند، بازداشت شدند.»

سخنگوی قوه قضائیه گفت که این افراد در شبکه‌های مجازی «اقدامات ضدامنيتی» می‌کردند و «فراخوان‌های غيرقانونی» صادر می‌کردند.

اژه‌ای بدون اشاره به نام دستگیرشدگان اعلام کرد که در بازجويی‌های اوليه آن‌ها گفته‌اند «انگيزه ضدامنيتی و ضدانقلابی» داشتند.

به‌گفته او ممکن است برخی از دستگیرشدگان با قرار وثیقه آزاد شوند يا اين‌که در مراحل بعدی تعداد آن‌ها افزوده شود.

بازداشت فعالان شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌نویسان امری متداول در ایران است. در مهرماه سال گذشته ۲۲ شهروند عضو فیس‌بوک در شهرستان ملایر بازداشت شدند. نیروی انتظامی گفته بود این افراد «از طریق فیس‌بوک با شبکه‌های خارجی بیگانه در ارتباط هستند». در همین ماه ناهید گرجی شهروند ساکن مشهد به علت آن‌چه «عضویت در شبکه‌های اجتماعی» گفته شده، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در خردادماه سال گذشته دادستان عمومی و انقلاب کرمان اعلام کرد که ۱۱ تن از فعالان سایبری شهر کرمان در دادگاهی از یک تا ۱۱ سال زندان محکوم شدند. یدالله موحد، دادستان کرمان گفت محکوم شدگان «در راستای طراحی سایت‌ها، وب‌سایت‌ها و تولید محتوا برای رسانه‌های معاند نظام»، اقدام می‌کردند.

در همین ماه حمزه زرگانی، صالح تامولی (طرفی) و عادل سعدونی، سه شهروند اهوازی به اتهام ایجاد صفحاتی در فیس‌بوک هر کدام به سه سال زندان محکوم شدند و مصطفی صفری، فرزین فرزاد و محمود صالحی، سه فعال وبلاگ‌نویس و دانشجو بازداشت شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.