ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توفانی به سرعت ۱۱۵ کيلومتر در سيستان و بلوچستان مردم را در خانه حبس کرد

توفان ۱۱۵ کيلومتری از روز گذشته سيستان و بلوچستان را فرا گرفته و مردم به دليل شدت گرد و خاک امکان خروج از منازل و تردد در خيابان‌ها را ندارند.

توفانی به سرعت ۱۱۵ کيلومتری از روز گذشته سيستان و بلوچستان را فرا گرفته و مردم به دليل شدت گرد و خاک امکان خروج از منازل و تردد در خيابان‌ها را ندارند.

علی ملاشاهی، کارشناس هواشناسی سيستان و بلوچستان به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) گفت: «شدت وزش توفان، غلظت گرد و غبار حاکم بر منطقه سيستان شامل پنج شهرستان زابل، هيرمند، هامون، نيمروز و زهک واقع در شمال سيستان و بلوچستان را به ۲۵ برابر حد مجاز و هشت برابر حد بحرانی رساند.»

به گفته ملاشاهی «حداقل شعاع ديد افقی در منطقه سيستان با توجه به شدت غلظت گرد و غبار ۵۰ متر گزارش شده است.»

او استاندارد جهانی ريزگردها در هر مترمکعب از هوا را ۱۵۵ ميکروگرم اعلام کرد و افزود: «ذرات معلق در هوای شهرهای منطقه سيستان از روز گذشته تاکنون به سه هزار و ۹۲۴ ميکرو گرم بر مترمکعب رسيده است.»

اين کارشناس هواشناسی سيستان و بلوچستان گفت که از بعد از ظهر امروز سه‌شنبه شدت توفان در منطقه سيستان کاهش پيدا می‌کند.

استان سيستان و بلوچستان به علت بروز خشکسالی ۱۶ ساله و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه که در چند سال اخير به ۱۸۰ روز افزايش يافته، همواره با بادها و توفان‌های شديد و گرد و غبار بالايی روبه‌رو است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.