ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۰۰ زن در هائیتی مورد سوء استفاده جنسی کلاه آبی‌های سازمان ملل قرار گرفته‌اند

بر اساس گزارشی از سازمان ملل، قربانیان این رویداد می‌گویند آن‌ها برای به‌دست آوردن غذا و دارو مجبور به این کار شده‌اند.

بر اساس گزارشی از سازمان ملل، نیروهای حافظ صلح این سازمان در هائیتی ۲۰۰ زن را مورد سوء استفاده جنسی قرار داده‌اند. قربانیان این رویداد می‌گویند آن‌ها برای به‌دست آوردن غذا و دارو مجبور به این کار شده‌اند.

در یک سال گذشته با ۲۳۱ نفر مصاحبه شده که گفته‌اند با کلاه آبی‌های سازمان ملل رابطه جنسی داشته‌اند.

آسوشیتدپرس که این گزارش درونی سازمان ملل را به‌دست آورده می‌نویسد این نشان‌دهنده آن است که سوء استفاده از زنان توسط کلاه آبی‌های سازمان به‌ندرت درز می‌کند.

پیش‌نویس این گزارش به این پرسش می‌پردازد که چگونه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل با موضوع سوء استفاده از زنان روبه‌رو شوند. نسخه نهایی گزارش سازمان ملل قرار است در همین ماه ژوئن منتشر شود.

در حال حاضر حدود ۱۲۵ هزار نیروی حافظ صلح سازمان ملل در جهان در مأموریت‌ به‌سر می‌برند.

در میان داده‌های این گزارش آمده است که یک‌سوم این سوء استفاده‌های جنسی با دختران زیر سن قانونی صورت گرفته که امکان دفاع از خود آن‌ها نیز کم بوده است. این‌که این اعمال جنسی مبتنی بر رضایت طرفین انجام شده و یا به‌زور بوده روشن نیست.

گزارش سازمان ملل می‌افزاید در یک سال گذشته با ۲۳۱ نفر مصاحبه شده که گفته‌اند با کلاه آبی‌های سازمان ملل رابطه جنسی داشته‌اند.

این گزارش همچنین می‌گوید برای زنان روستایی، گرسنگی، فقدان مسکن، کمبود وسایل مراقبت از کودک، دارو و محصولات خانگی به‌طور منظم انگیزه این اقدامات بوده است.

برای زنان شهرنشین و حومه شهرها نداشتن موبایل، لپ‌تاپ، عطر و ادوکلن و پول دلیل چنین اعمالی بوده است.

بر اساس آخرین گزارش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل شمار شکایت‌ها از سربازان حافظ صلح سازمان ملل به دلیل سوء استفاده‌های جنسی، در سال گذشته میلادی ۵۱ مورد بوده است. در  سال ۲۰۱۳ این میزان ۶۶ مورد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 100

    […] […]

  • َعابد

    کمک های جنسی سازمان ملل! باید شیوه های کنترل جمعیت در مناطق فقیر جهان به زور اعمال شود تا از مصیبت های بشری جلوگیری کنیم. الان ده ها سال است اخبار منحوس از فلاکت در آفریقا می شنویم و عکس و فیلم از فقر و فلاکت آنها می بینیم و دلمان می سوزد. میلیاردها دلار کمک های بین الملی به افریقا نتوانسته خیلی این روند را بهبود دهد و تازه هر جا که منابع ملی هم به دست آنها آمده ( مثل نفت) جنگ هم به بدبختی شان افزوده شده. به نظرم وقت حذف صورت مسئله است.افریقا قابلیت توسعه ندارد مگر بافت جمعیتی آن اصلاح شود.

  • مهیار

    علی جان ، ببند لطفا !

  • مومن

    آقای بیسواد، سربازان حافظ صلح سازمان ملل چه ربطی به آمریکا دارند. این کمکهای مالی آمریکا است که بسیاری از کمکهای بشر دوستانه در دنیا را ممکن ساخته است. به جای نظر دادن کمی مطالعه کنید.

  • علی

    استرتژی غرب به سرکردگی امریکا،استثمار و تجاوز.