ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض بيش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار به تبعيد و تهديد احمد زيدآبادی

بيش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار به تبعيد و تهديد احمد زيدآبادی که از زندان به شهرستان گناباد در استان خراسان رضوی تبعيد شده، اعتراض کردند.

بيش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار به تبعيد و تهديد احمد زيدآبادی که از زندان به شهرستان گناباد در استان خراسان رضوی تبعيد شده، اعتراض کردند.

احمد زیدآبادی پس از آزاغدی از زندان و به هنگام تبعید به گناباد

به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، اين روزنامه‌نگاران در مورد تهديدات عليه زيدآبادی هشدار داده‌اند و گفته‌اند که امنيت جانی و روحی اين روزنامه‌نگار در گناباد مورد تهديد قرار می‌گيرد.

امضاکنندگان اين نامه از مقامات قضايی خواسته‌اند تا امنيت اين روزنامه‌نگار تبعيدی را تضمين کنند.

در هفته‌های گذشته و پس از آن که زيدآبادی بعد از شش سال حبس به گناباد تبعيد شد، از سوی نيروهای تندرو و امام جمعه اين شهر مورد تهديد قرار گرفته است.

اين روزنامه‌نگار افزون بر شش سال حبس که سال جاری پايان يافت، به پنج سال تبعيد و محروميت هميشگی از فعاليت سياسی و مدنی محکوم شده است.

به گفته روزنامه‌نگاران، «براساس قانون مجازات اسلامی مجازات تکميلی اعم از محروميت و تبعيد نمی‌تواند در مجموع بيش از دو سال باشد و مراجع قضايی موظف به بازبينی و اصلاح حکم صادر شده برای احمد زيدآبادی هستند.»

امضاکنندگان اين نامه می‌گويند آن‌چه که بر احمد زيدآبادی می‌گذرد٬ يادآور اين است که نه تنها در زندان‌های ايران زندانی سياسی و عقيدتی وجود دارد بلکه يک روزنامه‌نگار پس از طی مدت محکوميت٬ به تبعيد فرستاده شده و حق ابراز نظر و عقيده تا آخر عمر از او گرفته شده است.

احمد زيدآبادی روز پنج‌شنبه ۳۱ ارديبهشت سالی جاری، با پايان يافتن دوران محکوميت‌اش، از زندان رجايی‌شهر کرج آزاد و بلافاصله به شهرستان گناباد تبعيد شد.

زيدآبادی، دبيرکل سازمان دانش‌آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) در خردادماه ۱۳۸۸ دستگير و پس از گذراندن چند ماه انفرادی، در آذرماه سال ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی پيرعباسی، به تحمل شش سال زندان، پنج سال تبعيد به گناباد و محروميت دائمی هر گونه فعاليت سياسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحليل حوادث، به صورت کتبی يا شفاهی محکوم شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.