ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض یک فیلمساز ایرانی به توقیف فيلم‌هايش با حراج آن‌ها

محمد شيروانی؛ فیلمساز مستند در اعتراض به توقیف فیلم‌هایش در ایران تمام فیلم‌های خود را در سايت شخصی‌اش به فروش گذاشت.

محمد شيروانی؛ فیلمساز مستند در اعتراض به توقیف فیلم‌هایش در ایران تمام فیلم‌های خود را در سايت شخصی‌اش به فروش گذاشت.

محمد شیروانی

محمد شيروانی در وب‌سایت شخصی خود نوشته است: «من به اين بی‌عدالتی اعتراض دارم و همه ۱۸ فيلم سينمايی و غيرسينمايی خودم اعم از توقيفی و آزاد که در طول ۱۸ سال گذشته از انتشار در کشورم محروم بودند را از شب چهارشنبه ۲۰ خرداد ۹۴ روی وب‌سايت شخصی‌ام منتشر می‌کنم.»

شیروانی که تاکنون چندین جایزه از جشنواره‌های فیلم در ایران و دیگر کشورها دریافت کرده همچنین گفته است از ۲۱ تا ۲۶ خرداد هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعداظهر مقابل سينما آزادی پاسخگوی مخاطبان فيلم‌هايش خواهد بود.

او در وب‌سایت خود فيلم «لرزاننده چربی» را با دو کيفيت و با دو قیمت متفاوت برای ایران و خارج از ایران به‌فروش گذاشته است. این فیلم منتخب جشنواره ساندنس ۲۰۱۳ بود و در سال ۱۳۹۱ توانست با دو فیلم «قاتل سگ من»، ساخته میرا فورنی، محصول مشترک اسلواکی و جمهوری چک، و «سرباز ژانت»، ساخته دانیل هوزل، محصول اتریش، به‌طور مشترک برنده جایزه ببر طلایی جشنواره فیلم روتردام هلند شود. این فیلم پس از گذشت چهار سال هنوز در ایران اجازه نمایش نگرفته است.

فیلم کوتاه «کاندیدا» از او در سال ۲۰۰۰ برنده جایزه بزرگ و بهترین فیلم جشنواره مارسی فرانسه شد و «دایره» فیلم کوتاه دیگرش نخستین فیلم کوتاه ایرانی بود که پس از انقلاب توانست به جشنواره فیلم کن راه یابد.

محمد شیروانی در کارنامه هنری خود هفت فيلم مستند، دو فيلم بلند و ۹ فيلم کوتاه دارد. از جمله فیلم‌های دیگر او می‌توان به «ناف» و «رئیس‌جمهور میرقنبر» و «۴۴ روز» اشاره کرد

شیروانی ۴۲ ساله ابتدا از نقاشی شروع کرد و سپس کار فیلمسازی را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد.

در همین زمینه:

گوشه‌هایی از فیلم «لرزاننده چربی»:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.