ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آفریقای جنوبی عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان را ممنوع الخروج کرد

عمر البشير برای شرکت در نشست سران اتحاديه آفريقا به ژوهانسبورگ آفريقای جنوبی رفته است.

در پی درخواست ديوان بين‌المللی کيفری، دادگاهی در آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی حکم ممنوع‌الخروجی موقت عمر البشیر را صادر کرد.

ديوان بين‌المللی کيفری  صبح امروز يکشنبه ۱۴ ژوئن، از آفريقای جنوبی خواست تا عمر البشير، رئيس‌جمهوری سودان جنوبی را دستگير کند. عمر البشير برای شرکت در نشست سران اتحاديه آفريقا به ژوهانسبورگ آفريقای جنوبی رفته است.

ديوان کيفری بين‌المللی حکم بازداشت عمرالبشير را به اتهام ارتکاب جنايات جنگی در سال ۲۰۰۳ در منطقه آشوب‌زده دارفور در غرب سودان صادر کرده است.

بنا بر گزارش سازمان ملل متحد، در درگيری‌های دارفور بيش از ۳۰۰ هزار نفر کشته و حدود ۲.۵ ميليون نفر نيز آواره شده‌اند.

عمر البشير از سال ۲۰۰۹ تحت پيگرد ديوان کيفری است و از آن به بعد سفرهای خود را عمدتاً به کشورهايی که به اين ديوان نپيوسته‌اند، محدود کرده است. منابع خبری می‌گويند رئيس جمهوری سودان جنوبی علی‌رغم اطلاع از اين پيگرد اصرار زيادی برای سفر به آفريقای جنوبی داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    امید است همان جا دستگیر شده و برای محاکمه عادلانه به دیوان کیفری بین المللی مسترد گردد . این است سرنوشت محتوم همه دیکتاتورهای جهان از خامنه ای جنایتکار گرفته تا بشار اسد ظالم .