ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی‌ مطهری: ممنوع‌التصويری خاتمی مستند به چه ماده قانونی است؟

علی مطهری، نماینده مجلس ایران در نامه‌ای خطاب به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از وی درباره ممنوع‌التصويری محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران سئوال کرد.

علی مطهری، نماینده مجلس ایران در نامه‌ای خطاب به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از وی درباره ممنوع‌التصويری محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران سئوال کرد.

محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی مطهری در نامه خود به دادستان تهران با اشاره به این‌که مقامات متعدد گفته‌اند ممنوعیت انتشار تصاویر و سخنان خاتمی به دستور شورای عالی امنیت ملی نبوده، از جعفری دولت‌آبادی خواسته است تا «برای آگاهی مردم و تنوير افکار عمومی و اقناع مديران مسئول نشريات، خبرگزاری‌ها و سايت‌های خبری» اعلام کند که «اين دستور مستند به چه ماده قانونی و يا مستند به حکم صادره از کدام دادگاه صالح است؟»

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز شنبه در یک کنفرانس خبری در تهران، ممنوعیت انتشار تصاویر محمد خاتمی از سوی شورای عالی امنیت ملی را رد کرد.

روحانی گفت: «شورای امنیت ملی هیچ مصوبه‌ای در خصوص ممنوع التصویری یا ممنوع الخبری نداشته و این دروغ است و هرکسی که این مطلب را انتصاب داده باید مجازات شود.»

پیش از روحانی محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و عضو شورای امنیت ملی نیز گفته بود که این شورا محمد خاتمی، را «ممنوع‌التصویر و ممنوع‌البیان» نکرده است.

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران روز یکشنبه در پاسخ رئیس‌جمهور ایران گفت این ممنوعیت به دستور دادستانی، و نه شورای عالی امنیت ملی، انجام گرفته است.

او در همین حال تهدید کرد که تا زمانی که این دستور به قوت خود باقی‌ست، هرکسی با آن مخالفت کند، با او برخورد می‌شود.

محسنی اژه‌ای پیش‌تر با اعلام ممنوع بودن انتشار اخبار و تصاویر خاتمی گفته بود «اگر کسانی که از نظر شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضائیه به‌عنوان سران فتنه محسوب شدند، دستگاه قضایی و دادستانی می‌تواند به‌عنوان یک اقدام دستوراتی در این رابطه صادر کند.»

پس از آن‌ دو سایت جماران و بهارنیوز به دلیل انتشار اخباری در مورد خاتمی فیلتر شدند. سایت جماران اما پس از ساعاتی رفع فیلتر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کل علی

    وقتی احمقهایی مثل پدرت مرتضی مطهری مردم را احمق و خر خطاب میکرد و هیچ اعتنایی به عقاید و سنتهای مردم نمیکرد ، حالا هم یه احمق دیگری پیدا شده و میگه من دلم نمیخواد عکس و صدای خاتمی باشه !!! حرفیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خری که خودشو قانون میدونه جلوتر بری حتما جفتک میندازه

  • farid

    انتخابات فرمایشی نزدیک شده. گروه تندرو با شعار مرگ بر..... وممنوع التصویرو...شروع میکنند. بعد سروصدا الکی و وای اسلامای مطهری و رفسنجانی و....مدتی بلند میشود تا تنور انتخابات قلابی گرم شود و در سرگیجه خوردن مردم٬ نام  افراد مورد نظر از صندوق رای جادویی در میاید.... سرو صدا میخوابد تا انتصابات بعدی !

  • yeki

    سلام.... باید بگم ایشون نه بخاطر اینکه نمیدانند می‌‌پرسند..ایشون امید وارند من و شما بجای تیک انداختن و ناامید بودن یاد بگیریم که سوال کنیم.حالا دوستان بخونید ببینید چه نظراتی گذاشتند...به جای اینکه ما مردم یاد بگیریم اعتراض کنیم سوال کنیم و مقابله همه شیرین بیان شدند

  • hamid

    اما چرا سانسور آقای خاتمی؟ در ولایت مطلقه از هر نوع آن وقتی‌ "رهبر" دلش بخواهد کسی‌ از خودیها سانسور شود کسی‌ حق چون و چرا ندارد! دیروز شاه سابق هویدا را که ۱۳ سال نخست وزیرش بود را به زندان انداخت امروز علی‌ خامنه‌ای خاتمی را که ۸ سال رئیس جمهورش بود را سانسور می‌کند شاید فردا به زندان هم بیندازد!این قانون استبداد است! دلیل دیگر نزدیک شدن انتخابات است و بقول ملاها باید مردم را دوباره خر کرد!! چی‌ بهتر از مظلوم نمایی جناح اصلاحطلبان!! در هر صورت مهندسی این کارها با بیت "رهبر"! است! اما بدانیم که سانسور محکوم است چه برای خودیهای نظام استبدادی چه برای بقیه مردم! راه حل در بقای نظام و "اصلاح" آن نیست که میبینیم اثر معکوس داشته!!! راه حل عبور از استبداد در ذهنیت و عینیت است! آزادی و استقلال را طلب کردن است. حقوق انسان و حقوق شهروند را شناختن و احیا کردن است. حقوق طبیعت را شناختن و احترام گذاشتن و حقوق خود دانستن است. اختلاف نظر را حق دانستن نه جرم دانستن است. از پرستش بت زور در اشکال ، دروغ گفتن، تهمت زدن، خشونت فیزیکی‌ و... دوری کردن است. شاد باشید. حمید