ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال اجرای حکم اعدام ضارب طلبه بسیجی طی چند روز آینده

به گفته وکیل مدافع اولیای دم طلبه بسیجی، علی خلیلی، حکم اعدام ضارب او، احسان شاه‌قاسمی در چند روز آینده اعمال خواهد شد.

به گفته وکیل مدافع اولیای دم طلبه بسیجی، علی خلیلی، حکم اعدام ضارب او، احسان شاه‌قاسمی در چند روز آینده اجرا خواهد شد.

احسان شاه‌قاسمی – علی خلیلی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حامد صفری، وکیل مدافع اولیای دم علی خلیلی امروز ۲۵ خرداد گفت: « مقدمات اجرای حکم اعدام احسان شاه‌قاسمی آماده است و منتظریم اجازه اجرای حکم صادر شود.»

صفری افزود: «حتی ۳۵ میلیون تومانی که سه سال پیش به عنوان دیه جرح گرفته شده بود به حساب دادگستری واریز شده و آماده اجرای حکم است. فقط استیذان (اجازه خواستن) مانده که ممکن است در چند روز آینده اجرا شود.»

وکیل مدافع اولیای دم علی خلیلی در پاسخ به این سئوال که آیا خانواده خلیلی برای گذشت از قصاص، تصمیمی دارند یا خیر گفت: «اجرای این حکم یک خواسته عمومی است و تا حدودی اراده موکلانم در این زمینه کمرنگ است. ضمن این‌که اولیای دم معتقدند قاتل متنبه نشده است و الان هم به خاطر بحث اعدام، عجز و لابه می‌کند و حتی اسم افرادی را می‌آورند که در پرونده نقش نداشتند و همان حرف‌هایی که کمیته عفو بین‌الملل منعکس کرده را به نوعی دامن می‌زنند.»

صفری با بیان این‌که اولیای دم نه تنها مایل به گذشت نیستند بلکه مصر هستند حکم اعدام اجرا شود باز هم گفت: «ضمن این‌که این یک خواسته عمومی است و خیلی خواسته شخصی نیست. اگر چه از لحاظ حقوقی، شخصی است اما از لحاظ اخلاقی و اجتماعی، خواسته عمومی است.»

به گفته حامد صفری، حکم اعدام در زندان اجرا خواهد شد.

به نقل از رسانه‌های ایران علی خلیلی در تیرماه سال ۱۳۹۰ هنگام بازگشت به منزل در حین «امر به معروف و نهی از منکر» توسط «افراد شرور» مورد ضرب و جرح قرار گرفت اما به نقل از خانواده احسان شاه‌قاسمی، علی خلیلی به همراه چند بسیجی دیگر مانع از گوش دادن احسان و دوستان جوان‌اش به موسیقی در ماشین شده بودند و آن‌ها را مورد تعقیب قرار داده و سپس درگیر شدند که در این درگیری علی خلیلی با ضربات چاقو از ناحیه گردن زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

پس از دستگیری ضارب و مطرح شدن شکایت، احسان دو سال در زندان ماند و خانواده او چندین بار به خانواده خلیلی مراجعه کردند و در نهایت با پرداخت دیه ۳۵ میلیون تومانی، علی خلیلی رضایت می‌دهد.

با این حال در چهارم فروردین‌ ۱۳۹۳، علی خلیلی در بیمارستان از عفونت ریه جان سپرد و یک ماه بعد رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که ضربات وارده به خلیلی با مرگ او بی‌ارتباط نبوده است.

باز شدن این پرونده مختومه از سوی مسئولان قضایی به اتهام « قتل عمد» زمانی صورت گرفت که اوج مناقشه سیاسی بر سر اجرای «طرح امر به معروف و نهی از منکر» بود.

گویا به جریان انداختن این پرونده «مختومه‌شده» با اهداف سیاسی و برای انتقال این پیام به جامعه بوده که مقابله با بسیجیانی که به نوع رفتار و پوشش دختران و پسران ایراد می‌گیرند، تاوان سختی خواهد داشت. به نظر می‌رسد تأکید وکیل اولیای دم علی خلیلی بر «خواسته عمومی» بودن اعدام شاه‌قاسمی نیز از همین اهداف ناشی می‌شود

در نهایت، حسین اصغرزاده، قاضی پرونده خلیلی، شنبه دوم خرداد سال جاری درباره قطعیت حکم اعدام متهم به خبرگزاری صدا و سیما گفت بر اساس قانون، اجرای این حکم «لازم‌الاجرا» است.

احسان شاه‌قاسمی در حالی به مجازات مرگ محکوم شد که رسانه‌های ایران سال گذشته علت اصلی مرگ علی خلیلی را «کوتاهی بیمارستان‌ها در پذیرش و درمان وی» اعلام کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پروین

    الهی واقعا عدالت تو محال است عدهای بدبخت وگناهکارانی چون بسیجیان بتوانند به عفو خداوند رحیم بهرمند شوند نه همان اشخاصی که موسیقی که درمان روح بشریت میباشد را حرام وحتی دست به جنایت را حلال میدانند همانها امروز وفردا وهمیشه بندگان مخلص خداوند را بنام دین غیر خدائی وغیر اسلامی میکشند وعدهای کافر ونادان وفقیران فهم وعلم باید تا خداوند خدائی میکند در جهنم خدا بسوزند تا ابد ای کسانیکه حامی فرزندی هستید که فرد فضول وخود را مهتر از بنده خدا میداند ودر عمل خیر جوانی دخالت میکند ومیمیرد بدانید فرزندتان یقین شهید راه بندگی بخداوند یکتا میشود وبس ناراحت نباشید فرزند رشید شما بعد اعدام یقین با پیامبر اعظم همنشینند یقین بدان شک نکنید چون خداوند واقعی هیچ بندهای را صاحب بندهای نکرده ودر هیچ دین ومذهبی خداوند بردهگی را قبول ندارد بجز دین باطل امروز جمهوری اسلامی ایران ناراحت نشوید مگر صدها هزار جوانان عزیز ایرانی در جنگ تحمیل به ملتی نادان ایران تحمیل نشد وطفلان معصوم را عراقیان لعین نکشتند ولی همان قاتلان امروز برادران حکومت اسلامی ایرانند وهمه را مجتهدینی چون سیستانی ومکارم ونوری همدانی وووومجتهدین امروز دنیا پرست عراقیان را که در جنگ کافر بودند ولی امروز برادران مسلمان عراقی برای خانواده همان شهدای 8 سال جنگ ایران وعراق شدند بلی اشکارا دارند دین جدید وخدای جدید وشریعت جدید را تبلیغ میکنند وخانواده شهدای ایران هم برای حقوق مرده جوانانشان به قاتلان فرزندانشان برادر ونوهای مولا علی وامامان میدانند بلی ناراحت نشوید ای پدر ومادر جوان شجاع خلیلی عزیز خداوند صبر بشما عنایت فرماید ودین را بشناسید ومسلمین بخصوص شیعیان ایران را بشناسید وعلم حوزها را بشناسید وسلام

  • بهنام

    خیلی جالب است . بعد از دو سال حبس محکوم ، با پرداخت دیه رضایت میگیرند و پرونده مختومه میشود ، ولی بعد از مرگ بسیجی که دقیقآ هم معلوم نیست بر اثر عوارض جرح بوده باشد ، مجددآ محکوم را دستگیر و به زندان می اندازند و الان هم فقط در پی اعدام هستند . این است معنای عدالت واقعی علی که میگویند . همان علی خونریز و قاتلی که با شمشیر برانش نفس هر مخالفی را در سینه حبس میکرد و چون هرگز نمیتوانست با منطق با مخالفانش صحبت کند ، آنها را گردن میزد .