ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض به استفاده ابزاری از تشييع غواصان کشته‌شده در جنگ ايران و عراق

پرويز اسماعيلی، معاون ارتباطات ‌دفتر رئيس‌جمهور ايران به استفاده «ابزاری و جناحی» از تشييع غواصان کشته‌شده در جنگ ايران و عراق اعتراض کرد.

پرويز اسماعيلی، معاون ارتباطات ‌دفتر رئيس‌جمهور ايران به استفاده «ابزاری و جناحی» از تشييع غواصان کشته‌شده در جنگ ايران و عراق اعتراض کرد.

در مراسم تشييع پيکر ۱۷۵ غواص کشته‌شده در جنگ ايران و عراق پوسترهايی عليه مقامات دولتی توزيع شده است.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، پرويز اسماعليلی در يادداشتی نوشته که مراسم تشييع اين کشته‌شدگان به «توهين آشکار و سازمان‌يافته» و توزيع تراکت عليه دولت و مسئولان تبديل شده است.

به گفته او در اين مراسم به جای عکس کشته‌شدگان، پوسترهايی توزيع شده که «کمپين‌های سياسی يا تخريبی را تبليغ می‌کردند.»

مراسم تشييع پيکر ۱۷۵ غواص کشته‌شده در عمليات کربلای چهار و ۱۰۰ نفر از ساير کشته‌شدگان جنگ ايران و عراق روز سه‌شنبه ۲۶ خرداد در تهران برگزار شد. در اين مراسم پوسترهايی عليه مقامات دولتی توزيع شده است.

در اين مراسم همچنين پوسترهايی عليه مذاکرات هسته‌ای و حضور زنان در ورزشگاه توزيع شده است.

پرويز اسماعيلی می‌گويد «استفاده از شهدا برای تسويه حساب‌ها و طعنه‌های سياسی، بزرگ‌ترين خيانت به آن‌هاست.»

کميته جست‌وجوی مفقودين ستاد کل نيروهای مسلح ايران در اواخر ارديبهشت سال جاری از کشف پيکر ۲۷۰ تن از کشته‌شدگان ايرانی جنگ ايران و عراق خبر داد.

۱۷۵ تن از اين افراد غواصانی هستند که در عمليات کربلای ۴ کشته شده‌اند. ظاهراً شماری از اين غواصان با دستان بسته و زنده دفن شده‌اند.

اين خبر در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های گسترده روبه‌رو شد.

پس از کشف و بازگرداندن جنازه‌های ۱۷۵ تن از کشته‌شدگان عمليات کربلای ۴، نگاه‌ها بيش از قبل متوجه تلفات انسانی اين عمليات شد. در اکثر نوشته‌ها و مصاحبه‌ها، از  «کربلای ۴» به عنوان سنگين‌ترين شکست ايران در جنگ با عراق نام برده‌اند، اين مدعا اما نادرست است.

بلافاصله پس از «کربلای ۴»، عملياتی ديگری به نام «کربلای ۵» انجام شد که بنا بر بسياری از معيارها می‌بايد شکستی سنگين‌تر از اولی محسوب ‌شود، شکستی که شايد در تاريخ چند صدساله اخير بی‌مانند باشد اما در تلاشی عامدانه، ابعاد شکست «کربلای ۵» مخفی نگه داشته می‌شود.

تلفات نيروی انسانی ايران در اين جنگ بی‌سابقه بود. آمارها متفاوتند اما همه بر حداکثری بودن تلفات اين عمليات در مقايسه با ساير عمليات‌ جنگ هشت ساله تأکيد دارند. مقامات ايران از ۱۱ هزار کشته و مفقودالاثر حکايت می‌کنند. عراقی‌ها تلفات ايران را ۶۵ هزار نفر اعلام کردند. سايت پرتال جامع علوم انسانی، وابسته به پژوهشگاه علوم انسانی ايران از ۳۰ هزار کشته و مجروح می‌گويد. يکی از محققان پنتاگون، آنتونی کردزمن کشته‌شدگان ايران در اين عمليات را  ۴۰ هزار نفر ذکر کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.