ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد مقيمی، وکیل مدافع آتنا فرقدانی، از زندان آزاد شد

محمد مقيمی، وکيل دادگستری که پس از ملاقات با موکلش آتنا فرقدانی در زندان اوين بازداشت شده بود با قرار کفالت از زندان آزاد شد.

محمد مقيمی، وکيل دادگستری که پس از ملاقات با موکلش آتنا فرقدانی در زندان اوين بازداشت شده بود با قرار کفالت از زندان آزاد شد.

محمد مقيمی، وکيل دادگستری

به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران (هرانا)، محمد مقيمی، امروز چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه، با قرار کفالت ۲۰ ميليون تومانی، از بند ۱۰ زندان رجايی‌شهر کرج آزاد شده است.

او روز شنبه ۲۳ خردادماه، برای ملاقات موکلش آتنا فرقدانی به زندان اوين رفته بود که به دليل دست دادن با موکلش، به اتهام «روابط نامشروع مادون زنا» (دست دادن با زن غيرمحرم شرعی) بازداشت و به زندان رجايی‌شهر کرج منتقل شد. آتنا فرقدانی نیز با اتهامات مشابه به دادسرای اوين اعزام شد.

اتهام «روابط نامشروع غير زنا» می‌تواند تا ۹۹ ضربه شلاق را به همراه داشته باشد. خانواده‌های فرقدانی و مقیمی نسبت به این اتهام و یکی دانستن دست دادن و «روابط نامشروع» و همچنین بازتاب آن در وب‌سایت‌های تندرو در ایران، به‌شدت اعتراض کردند.

آتنا فرقدانی اول شهریورماه ۱۳۹۳ از سوی قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بازداشت و به اتهامات «تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت کشور، تجمع و تبانی با افراد ضدانقلاب و فرقه ضاله، توهین به نمایندگان مجلس از طریق مهارت نقاشی و توهین به مقام معظم رهبری و سپاه پاسداران » به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد. این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است.

بازداشت محمد مقیمی در حالی صورت گرفت که هنوز او لایحه تجدیدنظر خود را در اعتراض به حکم موکلش به دادگاه ارائه نکرده بود و آن روز قرار بود در ملاقات با موکلش لایحه را تنظیم نهایی کند.

اين وکيل دادگستری که روز دوشنبه ۲۵ خردادماه برای جلسه بازپرسی، از زندان رجايی‌شهر کرج به دادسرای اوين اعزام شده بود، هنگام ملاقات با خانواده‌اش مورد خشونت مأموران نیز واقع شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میثم

    همین که اعدامش نکرند به خاطر این جرم باید بره خدا را شکر کنه