ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو کميسيون امنيت ملی: نام برخی فرماندهان نظامی از فهرست بازجويی‌ هسته‌ای حذف شد

محمدصالح جوکار، عضوکميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس اعلام کرد که فهرست ۲۳ نفره بازجويی‌های هسته‌ای به ۱۵ نفر کاهش يافته است.

محمدصالح جوکار، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس اعلام کرد که فهرست ۲۳ نفره بازجويی‌های هسته‌ای به ۱۵ نفر کاهش يافته است.

جوکار روز پنج‌شنبه ۲۸ خردادماه به‌ خبرگزاری فارس گفته است با رایزنی‌ها در مذاکرات هسته‌ای تعداد افراد این فهرست کاهش یافته اما «مجلس به هيچ عنوان اجازه بازجويی از اين ۱۵ نفر را هم نخواهد داد».

اين عضو کميسيون امنيت ملی گفته است افرادی که از فهرست بازجويی‌ها کم شده‌اند بيشتر فرماندهان نظامی ایران هستند.

در اوایل خردادماه جاری، علی شمخانی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران گفته بود طرف‌های غربی در مذاکرات هسته‌ای فهرست ۲۳ نفره‌ای از مسئولان و دست‌اندرکاران برنامه هسته‌ای ايران را برای مصاحبه با آن‌ها ارائه داده‌اند. شمخانی همچنین گفت نامش به‌عنوان اولين نفر در فهرست بازجويی‌های هسته‌ای قرار دارد.

مهرداد بذرپاش، عضو هيأت رئيسه مجلس نیز پيش‌تر اعلام کرده بود در فهرست ۲۳ نفره بازجويی‌های هسته‌ای اسامی فرماندهان نظامی کشور ديده می‌شود.

مصاحبه با دست‌اندرکاران برنامه هسته‌ای ایران موردی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و همچنین مجلس ایران با آن مخالفت کرده‌اند و آن را از جمله خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای دانسته‌اند.

به‌گفته محمدصالح جوکار بر اساس طرح جديد مجلس با عنوان «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ايران» که هفته آينده به تصويب مجلس خواهد رسيد، مصاحبه با مسئولان برنامه هسته‌ای ممنوع است.

مجلس ایران فوریت طرح «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای» را که در کمیسیون امنیت ملی مورد اصلاح قرار گرفت روز چهارشنبه به تصویب رساند.

بر اساس این طرح، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای شمرده شده اما «دسترسی به کلیه اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان» ممنوع شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • saleem

    موافقت ساده است :  باز کردن در بر اژانس اتمی و تحویل سانتریفوژها تا تحریمها بلافاصله لغو شود. کاریکه قذافی کرد. اینهمه مخفیکاری و ادا٬ سخن از اهدافی دیگر میکند.