ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاپ خواستار اقدام فوری برای نجات کره زمين شد

پاپ فرانسیس رهبران جهان را به شنيدن «فرياد زمين و فرياد فقرا» فراخواند و از کليساهای کاتوليک در سراسر جهان خواست تا در جنجال سياسی درگرفته برسر تغييرات آب و هوا مداخله کنند.

پاپ فرانسيس، رهبر مسيحيان کاتوليک پنج‌شنبه ۱۸ آوريل خواستار اقدام فوری برای نجات کره زمين و جلوگیری از نابودی محيط زيست شد.

پاپ فرانسیس ۷۸ ساله پیام محیط زیستی خود را در قالب نامه تعالیم که یک سند تاریخی است منتشر کرد

پاپ فرانسیس رهبران جهان را به شنيدن «فرياد زمين و فرياد فقرا» فراخواند و از کليسای کاتوليک در سراسر جهان خواست در جنجال سياسی درگرفته برسر تغييرات آب و هوا مداخله کند.

به گزارش رویترز، پاپ فرانسیس در اولين سندی که ويژه معضل محيط زيست صادر کرده، خواستار «اقدام قاطع و عاجل» برای جلوگيری از تخريب محيط زيست و گرمايش کره زمين شده است. او همصدا با بسياری از دانشمندان علت اساسی گرمايش زمين را فعاليت انسان‌ها اعلام کرد.

اين بخشنامه حدودا ٌ۲۰۰ صفحه‌ای در قالب «نامه تعاليم» نوشته شده و بخش بزرگی از آن «در باب مراقبت از خانه مشترک ما» انتشار يافته است.

نامه تعالیم مهمترین متنی است که پاپ خطاب به اسقف‌های اعظم جهان صادر می‌کند. بخش‌هایی از این متن زودتر از موعد مقرر اعلام آن به مطبوعات درز کرده بود.

در تقبیح محافظه‌کاری و مانع‌تراشی

پاپ در بخشی از سخنان خود خواستار پايان دادن به شيوه‌های زندگی تجملی و مصرف‌گرا در کشورهای ثروتمند شده و از آنها با نام شيوه‌های «دم دستی و سطحی» ياد کرد. او همچنين به «نگرش‌های مانع‌تراشانه» بر سر مسئله محيط زيست اشاره کرد و خواستار پايان بخشيدن به اين نگرش‎ها شد.

بسياری منظور پاپ از نگرش‌های مانع‌تراشانه را «جمهوری‌خواهان در آمريکا» می‌دانند.

در کنفرانس خبری که بخش‌هايی از اين سند تاريخی در آن توسط «کاردينال پيتر ترکسن»، دوست و همکار صميمی پاپ ارائه شد، انتقاد سياست‌مداران آمريکايی پيش از انتشار اين متن نيز مطرح شد. به نظر می‌رسد سخنان بحث‌برانگيز پاپ باعث خشم بسياری از اين محافظه‌کاران شده و آنها پاپ را به خاطر دخالت در مسائل علمی و سياسی سرزنش کرده‌اند.

تلاش برای تأثیر بر اجلاس آتی پاریس

با اين حال، بسياری از دانشمندان، سازمان ملل متحد و فعالان محيط زيست سخنان اخير پاپ را ستايش برانگيز دانسته‌اند.

پاپ ۷۸ ساله آرژانتينی، دراين متن «کوته‌نظری قدرت سياسی» در ميان سياستمداران را تقبيح کرده و خواستار دورانديشی در اقدامات محيط زيستی شده است. دراين متن آمده :«بسياری از کشورهايی که منابع افزون و قدرت سياسی و اقتصادی بيشتری نسبت به سايرين دارند، بر سر مشکلات نقاب می‌گذارند و علائم اين مشکلات را مخفی می‌کنند.»

پاپ فرانسيس اين استدلال را که می‌گويد «درنهايت تکنولوژی بر مشکلات زيست‌محيطی و فقرو گرسنگی و فلاکت جهانی فائق خواهد آمد» را رد کرد و حل و فصل اين مشکلات را با «رشد بازار» ساده‌انگارانه خواند.

بسياری براين باورند که پاپ با انتشار اين متن می‌خواهد به اجلاس تغييرات آب‌و هوایی امسال در پاريس جهت داده و بر آن تأثيرگذار بگذارد. پيش از اين نيز پاپ با ميانجگری در بهبود رابطه ميان آمريکا و کوبا خود را به عنوان يک بازيگر ديپلماتيک در عرصه جهانی نشان داده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.