ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد ابتکار از انفعال مجلس در برابر بحران‌های محیط‌ زیستی

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ایران از مجلس انتقاد کرد که در مسائل محیط زیستی منفعل است و با دید سیاسی به این موضوع نگاه می‌کند.

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ایران از مجلس انتقاد کرد که در مسائل محیط زیستی منفعل است و با دید سیاسی به این موضوع نگاه می‌کند.

معصومه ابتکار: این افراد سازمان حفاظت محيط زيست را نشانه گرفته‌اند تا شاید آن را منحل کنند.

معصومه ابتکار به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: «مشکلات محيط زيستی و بحران‌های اين بخش در حال تشديد است و نياز است مجلس که ورود کمرنگی در اين زمينه داشته است در اين راستا قدم بردارد.»

او به‌طور تلویحی دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران را نیز مورد انتقاد قرار داد و با بیان این‌که در دوره‌ای دولت و مجلس نسبت به مسائل محيط زيست بی‌توجهی داشتند، افزود: «مجلس در دوران بحران محيط زيست به‌طور جد ورود پيدا نکرد.»

اختلافات جناح‌های حکومتی در ایران در زمینه مسائل محیط زیستی نیز وجود دارد. موضوعاتی چون فروش بنزین پتروشیمی و آلودگی هوا در دوران احمدی‌نژاد، ریزگردها و مسأله «حذف» بودجه آن در مجلس، طرح ادغام سازمان حفاظت محيط زيست در وزارت کشاورزی، طرح افزایش جریمه شکار حیوانات در معرض خطر انقراض و... از جمله این اختلافات در سال‌های اخیر بوده است.

معصومه ابتکار با این پرسش که «چرا مجلس در برخی از مسائل مهم زيست‌محيطی ورود پيدا نمی‌کند»، گفت: «سفره‌های زيرزمينی ۴۰۰ متر افت می‌کند اما مجلس ورود نمی‌کند. در مورد ميزان بنزن در شهرها نيز مجلس ورود مؤثر، کارآمد و جدی نداشته است... متأسفانه در بسياری از موارد عملاً حمايت لازم از طبيعت صورت نگرفته يا با ديد رقابتی و سياسی به اين موضوع مهم نگاه شده است.»

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ایران ابراز امیدواری کرد که «مجلس بعدی با کارآمدی و توان بيشتری رويکرد وسيع‌تر و ملی نسبت به مسائل محيط زيست داشته باشد.»

ابتکار چهار روز پیش نیز در گفت‌وگو با وب‌سایت «زیست‌بوم» درباره مخالفت گروهی از اصولگرایان با سازمان حفاظت محيط زيست گفته بود: «هدف برخی از این افراد محیط زیست و حتی انتقاد به بنده نیست و این افراد خود سازمان را نشانه گرفته‌اند تا شاید آن را منحل کنند یا مثل دوران دولت قبل از اهمیت و کارآیی آن کم کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.